1 Laatst bewerkt door natje85 (29-03-2010 18:39)

Onderwerp: royal icing/marsepein vraagje

Over een paar dagen wil ik een taart met blokken maken. Nu wil ik de blokken "afsmeren" met royal icing en er daarna over de hoeken marsepein doen als een randje.
Gaan icing en marsepein wel over elkaar???? en moet ik dan onder de icing toch nog afsmeren met botercreme?
ZIjn er mensen die er meer van weten??

Groetjes Nathalie

Re: royal icing/marsepein vraagje

wat versta jij onder icing??

---> Met icing bedoelen de Engelsen vrijwel alles waarmee je een taart kan bekleden en decoreren; marsepein, fondant, royal icing, buttercream icing, pastillage etc.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

wat versta jij onder icing??

---> Met icing bedoelen de Engelsen vrijwel alles waarmee je een taart kan bekleden en decoreren; marsepein, fondant, royal icing, buttercream icing, pastillage etc.

sorry bedoel royal icing

Groetjes Nathalie

4

Ik heb geen idee of je kan afsmeren met royal icing, maar waarom wil je dat? Voor de smaak? Anders zou ik het gewoon met botercreme afsmeren, wel zo makkelijk :)

Ik heb icing nl een keer op koekjes gebrukt en het duurde echt wel 4 a 5 uur voordat het hard werd, ik denk dat de marsepein dan gaat smelten.

Succes alvast met je taart

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

5

ja, afsmeren met bc onde de ri, anders krijg je kruimels in je ri. Marsepein erover gaat niet smelten, maar lijkt me wel moeilijk om er mooi op te krijgen. Ri wordt nl niet helemaal hard op cake. Het lijkt me dat het snel beschadigt. Maar waarom wil je ri gebruiken? Als het om wit gaat zou je ook een laagje fondant er op kunnen leggen. Dat werkt iig veel makkelijker!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:

ja, afsmeren met bc onde de ri, anders krijg je kruimels in je ri. Marsepein erover gaat niet smelten, maar lijkt me wel moeilijk om er mooi op te krijgen. Ri wordt nl niet helemaal hard op cake. Het lijkt me dat het snel beschadigt. Maar waarom wil je ri gebruiken? Als het om wit gaat zou je ook een laagje fondant er op kunnen leggen. Dat werkt iig veel makkelijker!

ok, ik dacht dat royal icing wat harder werd nl, tenminste wel op mijn cupcakes van laatst. Misschien dan idd toch op safe en gewoon fondant gebruiken.
Bedankt voor het advies

Groetjes Nathalie