1

Onderwerp: met de deur...

Ik ben dus een nieuwe onervaren taarten bakker. Heb weleens appeltaart gebakken met een kant en klaar pakje van baukje maar veder dan dat ben ik nooit gekomen. Mijn dochter wordt volgende maand 2 en uiteraard wil ik haar graag verassen met een heeeeeel erg mooie taart dus ik kom zoals al vermeld met de deur in huis vallen
HELP!

Ik zou graag een teletubbie taart voor haar willen maken en ik heb hier dus echt de meest prachtige taarten gezien echt WAUW natuurlijk zou ik willen dat mijn taart meteen ook zo mooi zou zijn maar ben realistisch ( ofzoiets) en weet dat dit echt nog niet gaat lukken. Heeft iemand recepten tips voor de een simple taart??

Alvast Bedankt!

Oja ik ben 27 moeder van twee kinderen heb eigenlijk veel te weinig tijd maar wil gewoon een leuke hobby misschien is taarten maken wel de oplossing voor mij

groetjes Snoes

2

Re: met de deur...

Zoek een leuke kleurplaat uit en zoek even in dit forum hoe je het een en ander moet aanpakken! Succes en het gaat helemaal goed komen!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

Re: met de deur...

hallo snoes,

Heel veel succes met je missie!(gaat vast lukken met de hulp van dit forum!).
Je kunt het best eerst bedenken wat je precies wilt een taart met een plat plaatje of met poppetjes.
daarna kun je gericht opzoek naar info op de site.

welkom bij de club!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4 Laatst bewerkt door Koenie (11-06-2007 15:27)

Re: met de deur...

Hallo Snoes,

misschien moet je het jezelf niet gelijk te moeilijk maken hoor!
Een mooie taart van marsepein, met daarop wat grasjes (met behulp van een knoflookpers) en dan 1, of 2, of als je zin hebt en het lukt leuk, alle 4 de teletubbies.

Die tubbies zou je van tevoren al kunnen "oefenen" met klei. Op zich is het niet zo'n heel moelijk figuurtje. En als je ze in een zittende of liggende houding plaatst dan heb je ook geen ergenis dat ze omvallen. Je kunt de taart ook altijd nog extra bekleden met bijvoorbeeld een bal, een ballon, een bloemetjes, de naam van je dochter.

En vergeet niet, heeeeel belangrijk, dat de inhoud van de taart zeker niet vergeten mag worden!!!! Liever een iets minder gelukte tubbie dan visite die vieze gezichten trekt... toch?

In ieder geval superveel succes maar vooral plezier met bakken en decoreren. En vergeet niet je taart-foto in de show off te plaatsen he! Ook als je het zelf "iets minder geslaagd" vind. Wat je krijgt hier niet alleen "oh's" en "ah's" maar ook "dat had je beter zus of zo kunnen doen's".

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl