1

Onderwerp: dulche de leche

Hallo,

Nu heb ik een blikje gecond. melk op staan en dan lees ik dit:
http://nl.wikihow.com/Dulce-De-Leche-maken

Ontploffingsgevaar en gaten boren  :o  :think:  :think:

Ik heb geen gaten geboord, maar als ik dat wel zou doen dan loopt er toch water het blik in ? of zouden die gaten alleen in de bovenkant moeten (of aan de boven zijkanten omdat het tegenover elkaar moet ?)

Het blik moet nog 3 kwartier koken....pfffff.....das lang leven met ontploffingsgevaar  :/

Wat vinden jullie,
moet het recept hier op het forum aangepast worden in verband met dit gevaar....

2

Re: dulche de leche

nou, ik doe het al jaren zonder gaten.....
wel goed wachten zodat het is afgekoeld voor je het blikje opent

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

3

Heb ook nog nooit een probleem gehad :think:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik heb het gister ook gemaakt en alles is goed gegaan hoor, ik heb het precies zo gedan as hier in het recept staat beschreven....maar of ik over de smaak nou zo enthousiast ben als een boel forumgebruikers weet ik niet :s
Maar go hoop dat je wat gerustgeseld de laatste 3 kwartier door komt!! :Y

5

Is het goed gegaan?

Als je onzeker er over bent misschien de volgende keer er even 2 gaatjes in maken. Kleine moeite en meer gemoedsrust!

Waar smaakt het eigenlijk naar???

Groetjes Gerien

6 Laatst bewerkt door Mirjam5 (28-03-2010 17:17)

gaten? Dan verdampt het water uit je blik en hou je niet veel over lijkt me. Er zijn hier op het forum (inclusief door mijzelf) al heel erg veel blikjes gekookt en ik heb echt nog nooit gelezen dat er 1 ontploft was. Alleen idd af laten koelen voor je je blikopener er op zet.!!

En oh ja, zorg wel dat je pan niet droog kookt. Dan kan het nl wel mis gaan.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Alles is goed gegaan !!

Het smaakt wel lekker....tenminste een klein likje wel, weet niet als je meer eet. (ik ben nl geen fan van Bobogeen of hoe heet dat , maar wel van caramel en dit is weer anders  :s )

8

Ik vind het zo 'puur' ook niet lekker, maar van het weekend zat ie in mijn taart in combinatie met stroopwafelpudding, nou jammie!!!!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

9

Ik vond het de eerste paar keer ook doodeng, maar het gaat toch elke keer weer goed. Zo'n blikje kan blijkbaar toch meer hebben dan je denkt. Ik zou geen gaten maken in het blikje, maar houd het een beetje in de gaten en laat hem goed afkoelen voor je hem openmaakt.

10

Annemarie schreef:

Ik vind het zo 'puur' ook niet lekker, maar van het weekend zat ie in mijn taart in combinatie met stroopwafelpudding, nou jammie!!!!

ik had het  in de stroopwafelkcake en afgesmeerd met witte ganache. Supermachtig maar lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.