1

Onderwerp: hoge taarten

hoi ik heb nu dus mijn hello kitty taart gemaakt,

maar ik zie soms zulke mooi hoge taarten,maar die van mij krijg ik niet zo hoog,

ik vindt dat veel mooier, een hoog taartje,en dan stapelen met hoge taarten,

moet ik trouwens bij een stapeltaart egt douwels gebruiken,of kan het ook met rietjes,lijkt mij niet sterk genoeg.

er wordt ook wel eens taart gemaakt met cakebeslag ,is dit beter om te stapelen?en wat is dan het beste recept daarvoor?moet ik dan gaan uitsteken,en waar kan ik die uitstekers dan kopen,

jeeetje wat een vragen he??ik heb zopveel in mijn hoofd,want het lukt niet zoals ik het in mijn hoofd heb en voor me zie,dat is zo frustrerend.

nou dit was mijn vragen vuur :x

ik hooor graag jullie tips en trics

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

Re: hoge taarten

Hoi,

Ik maak liever geen taarten van cakebeslag omdat ik vind dat dit in combinatie met marsepein of fondant erg zwaar valt. Als je de kapselmix gebruikt, wordt je kapsel (taart) al hoger dan zonder de mix (is mijn ervaring).
Ik stapel met dowels, maar ook met chocolade sticks (verkrijgbaar in de supermarkt), is nog lekkerder ook.
Als je googelt op uitstekers kom je heel wat sites tegen waar ze dat verkopen.

3

als je hogere taarten wilt, moet je meer mix gebruiken. en je bakvormen verhogen met bakpapier.

4

Je kunt ook gewoon in een pan bakken, als-ie maar geen handvaten heeft die smelten kunnen! Dus RVS of zo.

5

ik heb van de week ook kapsels gebakken met meer mix.
en opgehoogt met bakpapier.
en had kapsels van 11 cm.
doe ik nooit meer :lol: bekleden vond ik hiermee een ramp ;)
volgende keer maak ik ze weer lager.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Volgens mij worden alleen 3D taarten gemaakt van cakebeslag. Ik maak alleen taarten met mix. Stapelen doe ik alleen met douwels, durf rietjes niet aan. Een taart met cakemix is juist niet beter om te stapelen. Veel te zwaar. Ook op de maag trouwens  :) ...

7

hoi hoi!!
bedankt voor de reacties,

ik gebruik in een pan van 25 cm,5 eieren

dus voor een hoge moet ik dus bijv 7 gebruiken.
als ik de taarten apart bak,dan stapelen ze noit recht op elkaar denk ik.

dus cakemix is niet aangeraden,mijn zwager wil met de bruidstaart persssssee een lekker cakebesalg,die ik gewoon op de onderste grootste,
hoop dat dat kan en lukt,maar vullen za dan denk ik wel moelijk zijjn,zo zwaar tog??

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

8

cakebeslag gebruik ik alleen bij een grote 3 D taart. Dat is steviger. Gewoon voor stapelen kun je rustig biscuit nemen. Stapelen doe ik met douwels of als het maar klein is ook met chocostics uit de supermarkt. Zijn per 3 doosjes verpakt.
Suc6