1

Onderwerp: Gras uit een knoflookpers?

Hallo allemaal,

Ik heb een voetbalveld-taart voor mijn jongens gemaakt en nu wilde ik langs de zijkanten gras maken van fondant en dat uit de knoflookpers (een nieuwe hoor, dus zonder knoflookgeur  :+ ) maar ik kreeg het niet voor elkaar. Dat werden hele korte grassprietjes en mijn knoflookpers heeft het volgens mij niet overleefd. Ik heb nu maar groene icing gemaakt en die met een gras-spuitmondje langs de zijkanten gespoten. Is ook mooi geworden, maar ik vond het met fondant leuker. Heeft iemand een idee hoe je dat gras dan het beste kan maken? Heb ik iets verkeerd gedaan met die knoflookpers? Kan niet zo moeilijk zijn neem ik aan maar ik kreeg het niet voor elkaar.   :(

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

2

Re: Gras uit een knoflookpers?

Had je er flink wat crisco door gekneed? Dat maakt het zachter en makkelijker te knijpen. Als je geen crisco in huis hebt werkt het ook om de fondant een paar seconden in de magetron te leggen. ( Bij kleine hoeveelheden wel heel voorzichtig aanpakken, want het kan opeens loeiheet worden!)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Niet alle knoflookpersen kunnen dat aan. Ik heb er nu 1 van ikea en daar heb ik geen probleem mee. Doe er geen crisco doorheen en ik krijg gras.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=90501

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Oke, dan moet ik misschien maar een andere knoflookpers gaan halen, want deze is volgens mij overleden, ik heb um denk ik te ver doorgedrukt en daar kon ie niet zo goed tegen!  :lol:

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *