Onderwerp: mmf maken zonder magnetron?
ik heb geen magnetron maar zou zo graag zelf een keer mmf maken. Heeft iemand hier ervaringen mee en/of tips? kan dat ook au bain marie bijv.??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » mmf maken zonder magnetron?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik heb geen magnetron maar zou zo graag zelf een keer mmf maken. Heeft iemand hier ervaringen mee en/of tips? kan dat ook au bain marie bijv.??
Ik heb er geen ervaring mee, heb het alleen in de magnetron gemaakt maar eigenlijk denk ik dat au bain marie wel een goeie oplossing zou zijn, gewoon proberen joh, neem je gewoon niet zoveel marshmellows en kijk je hoe het gaat!
Ben heel benieuwd!! :-)
In de oven kan het ook. Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar Bakkersdochter wel en dat gaat ook prima.
ok ga het gauw een keer proberen...eh mischien straks wel even hihi wat is dit een verslavende hobby zeg....oeffffffff
Ik wil ook graag mmf maken en heb ook geen magnetron. Ik ga het denk ik in de oven proberen maar op hoeveel graden moet ik het dan zetten?
En moet ik mmf bij het maken al; kleuren of kan het zoals bij marsepein ook achteraf gekleurd worden?
kan achteraf gekleurd wordne....
zelf zou ik het niet zo snel in de oven zetten, omdat je het dan niet zo goed in de gaten kan houden, maar ik heb er geen ervaring mee succes
Hallo,
Ik heb net mmf gemaakt. Ik heb het maar au bain marie gemaakt maar nu kom ik er achter dat ik geen water heb toegevoegd. Hij is al bijna helemaal doorgekneed met poudersuiker.
Kan ik nog een deel maken met iets meer water dan normaal en met elkaar vermengen of kan ik dit nu gewoon weggooien?
Is je fondant wel gewoon "normaal"? Dan zou ik het lekker zo laten
Ik was ook een keer het water vergeten en toen werd ie erg brokkelig.
Het water is verder niet noodzakelijk, dus als je fondant gewoon te verwerken is dan hoef je geen truken uit te halen
Ik wind het wel erg elastisch. Ik denk niet dat ik hem gewoon kan uitrollen.
Ik weet niet of het aan water ligt
Oh, maar elastisch is het altijd wel, hoor! Veel meer dan 'gewoon' rolfondant
Ooow ok. Ik heb nog niet met rol fondant gewerkt. Alleen met marsepein.
Bedankt voor je reactie.Ik ga nu ook maar een beetje roze maken dan kan ik eventueel het verschil ook zien. Je bent mijn held Dank je wel.
Bij mij schiet mijn zelf gemaakte mmf ook altijd weer terug in positie, heb nog niet gevonden hoe dat kwam, misschien wel omdat ik het daarna de luie wijven oplossing koos. (3e link van onderaf ).
Ik verbaas me trouwens over de datum van de startpost, daar heeft een dikke laag stof op gezeten.
Ik heb eerst nog goed gezocht:D
goed werk gulendem (ik doel op het zoeken )
probeer het gewoon eens uit te rollen, dan merk je vanzelf wel of het lukt... anders kun je misschien nog weer een beetje verwarmen en water toevoegen. Ik weet niet of het werkt, maar als je er anders niets mee kan en het gewoon weg zou gooien, is het misschien de moeite van de poging waard
[quote=G
[quote=G
En ze leefden nog lang en gelukkig.........
In de oven kan, heb ik al uitgeprobeerd
Heb net ook maar de roze gemaakt en het is een groot verschil. Het is veel makkelijker kneedbaar. Het voelt ook veel fijner aan.
Ik heb de witte geprobeerd te redden door nog maalt te verwarmen en water toe te voegen maar het werd er niet beter op. Ik heb het maar weggegooid. Ga morgen maar een nieuwe lading marshmallows kopen Het is nog leuk ook
[quote=G
Groetjes Gülendem
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » mmf maken zonder magnetron?