1

Onderwerp: cake balletjes met chocolade lukt niet...

hallo. ik heb vanmorgen cake over en ik had cakeballetjes ervan gemaakt en de chocolade gesmolten maar als ik de balletjes in de chocolade doop en ik haal hem der eruit, moet je ongeveer 5 min lang bij je warme kom blijven anders zit je keuken onder, ze zagen er ook niet echt meer lekker eruit. prullenbak was toch handig op dat moment. iemand tips hoe ik dit beter ken doen met chocolade smelten.. ???

2

Re: cake balletjes met chocolade lukt niet...

hoi
ik doe de balletjes eerst in de vriezer ongeveer half uurtje en dan de chocolade ook even laten staan zodat hij niet meer zo vloeibaar is en ik zet me dan een stuk krant of bakpapier klaar en daar een stuk piepschuim op heb ik bij de boerenbond gekocht en dan gebruik ik de stokjes van de xenos de lange met aan een kant plat en dan steel ik het bolletje erop en in de choco even uitdruipen en dan steek ik hem op de piepschuim als ze klaar zijn zijn ze uitgedruppeld en dan in de koelkast hoop dat je er wat aan hebt

3

Elisabeth; welke stokjes van de xenos zijn dat (zijn dat houten stokjes, plastic,...?) en hoeveel kosten ze? Goede tip!!! Is toch wel iets handiger dan elke keer lollipopsticks te moeten halen bij de hebshop  :Y

4

je heb de kleine tapasstokjes die gebruik ik van hout en ze hebben ook langehouten en die zijn aan een kant wat breeder en plat de die gebruik ik ook om bananen met chocolade te maken vind ook iedereen lekker het platte stuk duw je dan in een stuk banaan ik deel de banaan dan in drie stukken stok er in en dan in de choco dompellen en dan op piepschuim uitlaten druppelen laat even weten of je ze gevonden hebt zijn ook niet zo duur

5

Bedankt voor de tip iig!
Ik ben een Belgje; maar kan volgende week misschien wel even bij Xenos binnenlopen. Ik hou je op de hoogte!