1 Laatst bewerkt door petrawb (25-03-2010 23:54)

Onderwerp: geen wajang, maar alpro soya minarine?

hoi dames,
ik heb mijn spullen binnen en wou vandaag mijn taart gaan bakken... dus ik naar de supermarkt om nog wat laatste spulletjes te halen... ik wil een taart hebben met zo min mogelijk melk producten erin dus ik moet (volgens met recept aangepast recept gele room (koemek vrij)) wajang margarine hebben... nu hadden ze alleen alpro soja Minarine als plantaardige margarine....
weet iemand of ik dat kan gebruiken ipv de wajang...

alvast bedankt!

Groetjes,
Petra

2

Re: geen wajang, maar alpro soya minarine?

Hai Petra, dit zal niet gaan; omdat het Minarine is. Dat wordt in Nederland halvarine genoemd, en daar zit veel te veel water in. Je moet echt een produkt hebben met minstens 80 % vet erin, anders gaat je fondant of marsepein zeker smelten!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

bedankt! dat zat ik me dus idd af te vragen....
dan gaat het gewoon op brood ;)

4

maar kan ik dan wel gewoon tafelmargarine gebruiken?? (Vita d'Or van de Lidl)...

5

Uh.. hoeveel procent vet zit daarin?

Groetjes Wendy

6

80% plantaardig vet...

7

Ik denk dat als je dat 1:1 doet, dat het dan wel zal gaan!
Ikzelf gebruik altijd roomboter maar ik begrijp dat dat geen optie is. Maar er zijn er hier op het forum die ook wel margarine gebruiken hoor, dus het moet wel gaan!

Groetjes Wendy

8

bedankt wendy! ik was van plan om voor de botercreme (afsmeren) 100 gram roomboter en 100 margarine te gebruiken.... boter gaat opzich wel bij mij (koemelk allergie), maar er komt een knulletje op de verjaardag van de kids en die is lactose intoll... dus net ff wat moeilijker....
vorig jaar kreeg hij een rijstewafel toen iedereen aan de taart ging.... vond ik zo sneu.... dus nu ff oefenen en we kunnen allebei mee eten ;)

9

Het lijkt me dat tafelmargarine in een kuipje zit? Dan gaat het helaas ook niet lukken. :nooo Dan blijft je bc nl veel te zacht. Die uit een pakje is wel goed.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Tja, daar zit natuurlijk ook weer wat in....  :think:
Toch maar voor een pakje gaan dan....

Groetjes Wendy

11

Maar: wat is dan het risico als je het met tafelmargarine doet? Krijg je hem dan niet glad of zo omdat-ie zacht blijft?

Groetjes Wendy

12

hmm, ik denk dat ik voor een eerste taart toch maar voor safe ga en alleen roomboter gebruik... dan heb ik daarna nog alle tijd om te kijken welke boter ik erbij ga doen...

13

Maar als dat jongetje geen lactose mag mag hij toch geen roomboter?

Groetjes,
Michelle

14

ja dat had ze wel al door maar hoe zit het er mee als je de creme van crisco maakt?
Volgens mij er er hier wel mensne die dat doen ik zelf heb er geen ervaring mee.

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

15

recept staat op de site buttercream. onderhet kopje recepten

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

16

Michelle73 schreef:

Maar als dat jongetje geen lactose mag mag hij toch geen roomboter?

zijn moeder laat zijn lichaam langzaam aan wennen aan lactose dus hij kan wel tegen wat boter... maar ik zal het idd nog ff navragen...

17

kokkie schreef:

Maar: wat is dan het risico als je het met tafelmargarine doet? Krijg je hem dan niet glad of zo omdat-ie zacht blijft?

precies. Het stijft niet op zeg maar. Het blijft hele zachte smurrie.

18

Wel een beetje laat, de winkels zijn al dicht, maar bij de AH hebben ze 'planten', speciaal voor de zoete keuken. Moet wel veel meer suiker in, anders wordt hij niet zo zoet...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

19

Annemiek schreef:

Wel een beetje laat, de winkels zijn al dicht, maar bij de AH hebben ze 'planten', speciaal voor de zoete keuken. Moet wel veel meer suiker in, anders wordt hij niet zo zoet...

ok. dan heb ik vanmiddag toch een goede gepakt :D
hoeveel is veel meer suiker? het dubbele??

20

he? een speciale margarine voor de zoete keuken en die dan een ingredient heeft waardoor het zoet van suiker gecompenseerd wordt zodat je meer suiker moet gebruiken?? Dat is echt raar.................. :s
Dan blijf ik toch gewoon lekker bij m´n pakkie Wajang. Die kan je zo ipv boter gebruiken zonder er bij na te hoeven denken.

21

Mirjam5 schreef:

he? een speciale margarine voor de zoete keuken en die dan een ingredient heeft waardoor het zoet van suiker gecompenseerd wordt zodat je meer suiker moet gebruiken?? Dat is echt raar.................. :s
Dan blijf ik toch gewoon lekker bij m´n pakkie Wajang. Die kan je zo ipv boter gebruiken zonder er bij na te hoeven denken.

"mijn" ah en AH XL verkopen geen wajang  :nooo :rolleyes:
dat had idd een stuk makkelijker geweest....

22 Laatst bewerkt door wiekem (28-03-2010 20:06)

Ik maak ook vaak koemelkvrije taarten. Ik gebruik voor de botercreme de planten margarine van AH eigenmerk. werkt prima! ik voeg verder geen extra suiker toe is zoet genoeg.
succes