Onderwerp: hoe zetten jullie decoratie aan de zijkant vast
Ik wil een taartje maken met een bloemen waterval. maar hoe zorg ik dat de bloemen netjes en strak aan de zijkant van mijn taart blijven zitten? Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » hoe zetten jullie decoratie aan de zijkant vast
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil een taartje maken met een bloemen waterval. maar hoe zorg ik dat de bloemen netjes en strak aan de zijkant van mijn taart blijven zitten? Alvast bedankt!
Royal icing!
Plakt goed en word hard, dus kan het niet meer verschuiven.
Voor de makkelijkere plekjes kun je ook gewoon een beetje water of zelf gemaakte eetbare lijm gebruiken (tylose+water).
super bedankt dus gewoon icing aanschaffen ben echt zenuwachtig maar zal vast gaan lukken!
icing kun je ook gewoon maken hoor! 2 eitjes opkloppen tot schuim en dan poedersuiker erdoor heen scheppen totdat de streepjes zichtbaar blijven en de punten nog omvallen. Is het te slap, dan nog suiker toevoegen, anders valt het eraf, is het te dik, dan moeilijk te spuiten, maar wat citroensap toevoegen. druppeltje is vaak al genoeg!
succes!
maar nog een vraag hoor kan ik dan ook rozen met icing aan de zijkant vast zetten of moet ik dan wel echt een ijzertje gaan gebruiken?omdat ze best zwaar zijn!
sateprikkers zou ik eerder gebruiken dan ijzerdraadjes
verder is he trial en error denk ik
je merkt het snel genoeg of icing genoeg is, anders kun je er altijd nog een sate prikkertje in drukken
Ik weet niet of de waterval helemaal over je taart gaat, dus helemaal van onder naar boven. Als dat het geval is dan zou ik onderaan beginnen, dan hebben je bloemen wat houvast aan de onderste. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
icing kun je ook gewoon maken hoor! 2 eitjes opkloppen tot schuim en dan poedersuiker erdoor heen scheppen totdat de streepjes zichtbaar blijven en de punten nog omvallen. Is het te slap, dan nog suiker toevoegen, anders valt het eraf, is het te dik, dan moeilijk te spuiten, maar wat citroensap toevoegen. druppeltje is vaak al genoeg!
succes!
Let wel; alleen het eiwit gebruiken, niet het eigeel!!
oke dankjewel ik dacht zelf ook om onderop te beginnen het is pas voor 12 mei maar ben graag goed voorbereid;) mijn ouders hebben mij gevraagd hun trouwtaart te maken namelijk van 4 lagen;) erg spannend dus!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » hoe zetten jullie decoratie aan de zijkant vast