1

Onderwerp: Heatingcore

Binnenkort wil ik een wat grotere taart gaan maken, waarschijnlijk 30 of 35 cm rond. Nu vraag ik me af of het handig is om hier een heatingcore voor te bestellen of dat ik misschien ook de heatingcore van de wondermold zou kunnen gebruiken. Weet iemand dit misschien?

Groetjes, el

2

Re: Heatingcore

ik gebruik altijd flower nails, 3 stuks bij een grote taart, werkt perfect

3

Flowernails zou ik zelf persoonlijk niet gebruiken. Zij zijn niet bedoeld om verhit te worden.

Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over het gebruiken van de heatingcore van de wondermold. Die kan je wel gebruiken als hij stabiel staat in je "normale" bakpan, volgens mij.

Anders kan ik toch echt de heatingcore aanraden.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Die van de wondermold heb ik deze week ook gebruikt. De eerste keer ging dat prima, de 2 keer daarop viel het ding op. Niet zo handig als je dat uit je taart moet vissen  :D

Groetjes, Sylvia

5

Gewoon een heating core aanschaffen, werkt heel goed en zonder gedoe.
Flower nails kun je beter niet gebruiken, die gaan roesten.

in mijn 30 cm bakblik gebruik ik de heating core niet meer. zonder gaat het ook, merk eigenlijk geen verschil en dan heb ik tenminste geen gat meer erin...  ook in mijn rechthoekige braadslee heb ik hem niet meer gebruikt. wie weet doe ik het volgende keer weer wel

liefs marieke

7

Bedankt allemaal!
Ik ga het toch maar even uitproberen met de heatingcore van de wondermold en als het niks wordt( behalve taartgraven dan :+ )  dan toch maar een gewone heatingcore aanschaffen. Flowernails heb ik niet en gezien de reactie's denk ik dat het misschien niet slim is om die alleen hiervoor aan te schaffen.