1

Onderwerp: FI mold gebruiken?

Ik heb laatst deze mold aangeschaft http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2807 nu dacht ik van t weekend een mooi bloemenrandje rond mijn taart te maken, maar helaas ik kreeg het niet voor elkaar, als ik mijn marsepein erin duw duw ik ook de vorm uitelkaar en gaat de marsepein er weer uit? Heeft iemand een stap voor stap instructie/filmpje oid? ook kreeg ik anders alleen een indruk en de strook niet los.

2

Re: FI mold gebruiken?

Ik heb wel niet deze, maar de parelmold, maar ik denk dat ze hetzelfde werken.
Ik rol een stuk marsepein in de lengte van de mold. Die prop ik er zoveel mogelijk in. Daarna snij ik met een aardappelschil mesje de overtollige marsepein weg. Ik duw met mijn vinger de marsepein in mold nog even flink aan, en waar minder zit doe ik nog wat extra in. Ik keer de mold om zodat hij op z´n kop op de tafel ligt, pak één kant en rol voorzichtig de mold omhoog.

Het schijnt ook makkelijker te gaan als je hem even in de vriezer legt!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Ik heb exact dezelfde mold en ben ook altijd aan het tobben. Heb helaas geen stap voor stap handleiding voor je maar wel een paar tips.
ik gebruik een kunststof tooltje om beetje bij beetje de marsepein er in te drukken. Daarnaast heb ik altijd plastic handschoenen aan zodat de marsepein niet aan je handen blijft plakken.

4

Wat crisco aan je vingers zodat de parsepein niet zo aan je vingers blijft plakken. En ik heb van die schilderspaletmesjes, daarmee snijd je aan de bovenkant het overtollige er zó af!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

ik heb de parelmold en druk ook goed aan (lang leve crisco tegen het plakken) snij het overtollige weg en zorg dat de randjes netjes zijn, leg 'm even in de vriezer en dan komt het er makkelijk en mooi uit!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

6

je trekt alsware de mould open stopt dan je marsepein/fondant erin je duwt daarna nog extra aan, snijd het overtollige weg..
wel crisco gebruiken...

ergens is er een how to van een parelmould.. maar ik kan hem niet vinden

Lekker feestelijk rond.....

7

Dat heb ik ook een keer gevraagd, misschien heb je nog meer duidelijkheid als je het leest?  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75174

8

Hier video voor de parels..........principe is hetzelfde:

*fondant pearl border*