1

Onderwerp: drum bekleden

ik ga nu ook drums gebruiken onder mijn trouwtaarten.

Ik zie dat je ze bekleed met fondant, maar het randje niet?

Kan er ook gewoon (plakf)olie op en dan nog eens transparante folie?

2

Re: drum bekleden

Je kunt het randje mee bekleden, maar het is erg lastig met oppakken en neerzetten. Je krijgt altijd wel beschadigingen op de rand. Ik koop bij de Action dubbelzijdige tape en zet wat stukjes op de rand, daarna strak lint eromheen!

Plakfolie of folie krijg je (vind ik tenminste) niet mooi om een drum heengevouwen. Je ziet overal vouwen. Ziet er gewoon niet netjes uit.

Wat ik altijd doe is de beklede taart netjes in het midden op de drum (evt vastzetten met wat icing of botercreme. Daarna de drum wat vochtig maken. Hierna rol ik een brede baan fondant uit (ongeveer zo breed als uitstekende rand van drum) en snij em aan één zijde recht. Deze rand met rechte zijde om de taart heen op de drum leggen zodat de drum helemaal is "bekleed". Even aanwrijven/smootheren. Dan drum op je hand nemen en met een palletmesje de randen langs de drum afsnijden. De naad die je krijgt waar de rand bij elkaar komt, kunt je met een beetje poedersuiker op je vinger vrijwel helemaal wegwrijven.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Re: drum bekleden

Ik bekleed de drum en de taart altijd in 1 keer. Na het smootheren doe ik hetzelfde als wat Kadohke beschrijft, op je hand nemen en met een mesje afsnijden.

Laatst heb ik een gebruikte drum bekleed met folie, dat ging best redelijk. Met een lintje erom zag je niks meer van de vouwen. Toch zou ik het voor anderen (zeker een bruidstaart) niet doen. In Engelse (web)winkels verkopen ze van die folie zoals die op een drum zit om de bovenkant opnieuw mee te bekleden.