1

Onderwerp: puzzelplaatje van te voren maken

Hoe ver van te voren kan je een puzzelplaatje maken? Ik moet voor vrijdag een taart maken, kan ik dan nu het puzzelplaatje al maken, en hem goed luchtdicht bewaren?? Of wat zijn de tips hierin???? En kan ik hem dan het beste maken van marsepein, fondant of juist marsefont??

groetjes Susan

taartelijke groetjes ;-) Suus

2

Re: puzzelplaatje van te voren maken

hoi susan
ik maak puzzelplaatjes ook van tevoren ik bewaar hem gewoon tussen bakpapier in een verhouddoos of als hij groter is een krat met deksel gaat prima heb al een keer twee weken van te voren gemaakt geen probleem wordt natuurlijk wel hard

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik maak hem als ik er wat meer tijd voor heb en dan doe ik het in de vriezer,op een bakpapiertje en in een diepvriesdoosje.
Als ik het nodig heb,gaat ie zo uit de vriezer op mijn taart.
Dan kan ik het er in een keer erop doen en het blijft,na het ontdooien gelijk goed plakken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

ik heb voor t weekend,mijn gepuzzelde bumba ook even in de koelkast hebben liggen en toen de taart er klaar voor was erop gedaan..... hij "smolt"gelijk mooi vast! :D

**Liefs Ilona**

wat vinden jullie fijner dan om te bewerken/puzzelen, marsepein of fondant?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Ikzelf Marsepein.. Maar dat komt eigenlijk meer omdat ik fondant niet zo lekker vind.. Marsepein wel.

Maar bij fondant zijn de kleuren gewoon een stuk mooier (vind ik)
Dus bekleed ik met fondant en maak de puzzelplaatjes met marsepein..

Niet dat dat dan nog zo'n verschil maakt want dat proef je amper.. maar gaat om het idee... toch?  :lol:

4 september ben ik uitgerekend van ons tweede kindje!

is er ook een manier dat de fondant niet hard wordt? als je het van te voren wil maken dus? of wordt het dan altijd harder?