1

Onderwerp: Speltkoekjes, goed te doen bij veel dieëten

Bij deze het recept van de eerder gepostte speltkoekjes,
Deze kunnen bij veel strenge dieëten toch gegeten worden, denk aan lactose vrij, tarwe vrij, eiwitvrij, soja vrij etc etc.

1x gegoogled speltkoekjes, ik weet dat je ze kunt kopen
En ja hoor op smulweb
t klonk perfect

Spulle gehaald en aan de slag:

Ingrediënten:

* 200 gram speltbloem
* 75 gram suiker 
* 100 gram margarine (plantenmargarine van de AH bijv. bevat geen koemelk/soja en zo zijn er meer soorten)

eventueel extra smaken:
* handvol rozijnen
* paar el. kokos
* suiker
* cacoa

Voorbereiding
* Als je rozijnen toevoegd deze kwartier in kokend water wellen, uit laten lekken en droogdeppen met keukenpapier. (dit was ik zelf vergete)
*Oven 10 min. op 180 ?C voorverwarmen.

Bereidingswijze
Alle ingredienten mengen met een lepel, evt. mixer en daarna met de hand goed doorkneden. Als het te nat is wat bloem toevoegen, is het te kruimelig doe je er wat margarine bij. Beetje bij beetje, zelf even kijken. Dan of het deeg uitrollen met de deegroller en koekjes snijden/steken met vormpjes of het deeg tot een rol met de hand rollen en plakjes snijden.
De koekjes eventueel in een schaaltje kokos of suiker drukken van beide kanten.
Koekjes op een ingevette bakplaat en 20 min. op 180*C bakken. Dan even wat af laten koelen. Van de bakplaat halen en op een plat bord verder af laten koelen.

En ze smaken ook nog!

Ik heb een paar met rozijnen, vergeten te weken maar og is te eten, een paar met suiker erover gestrooid en met water vastgeplakt, en een paar met cacoa erin vermengd.
Je zou ze ook nog met pure chocolade kunnen overgieten, of fondant? naar mijn idee kon ik deze gebruiken maarja, ze zien het toch niet ;)

http://taartnaarwens.webs.com/photos/Koekjes-en-dergelijke/CIMG1264-1.JPG

2

Re: Speltkoekjes, goed te doen bij veel dieëten

ja! deze sla ik op!