1

Onderwerp: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

Ik weet eigenlijk niet of ik dit berichtje nu in de juiste pijler zet..moet nog een beetje wennen :) Ik heb via de zoek-optie al gezocht, maar kon het antwoord op mijn precieze vraag toch niet vinden.

Ik wil een taart maken voor iemand die ik op dinsdag aflever, maar ik wil er vanavond eigenlijk aan beginnen. Ik vind die tijd net iets te lang om em gewoon in de koelkast te zetten en aangezien wij een glazen dak hebben in de keuken en slaapkamer is het moeilijk een koel plekje in huis te vinden. Ik wil em dus invriezen, maar gaat dat ook gewoon met marsepein en wat gebeurt er met je vulling?

2

Re: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

Volgens mij kan je het gewoon invriezen en moet je het in de doos in de koelkast weer laten ontdooien. Wendy zal het zeker weten, want toen ik daar een workshop volgde, hadden we geloof ik ook een taart die uit de vriezer kwam en ik kan je vertellen, daar was helemaal niets mis mee. Sterker nog, de lekkerste biscuit met botercreme en jam die ik ooit geproefd heb!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

Hoi Rosanneke, ja dat kan echt prima hoor!! Ik heb het zelf al een paar keer gedaan, en inderdaad zoals Bien zegt, in een kartonnen taartdoos in de koelkast zetten (ik doe het 24 uur van te voren, want hij gaat behoorlijk zweten maar dat trekt dan langzaam ook weer weg), en dan smaakt ie helemaal prima! Gewoon doen!! :D

Oja, nu met deze warmte kun je de taart ook even zo in de vriezer zetten (als je van die grote laden hebt tenminste), even laten bevriezen en dan pas inpakken in folie, dan weet je zeker dat er niets gaat plakken ofzo aan het plastic.

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

heb het ook al verschillende keren gedaan, nog niks misgelopen

5

Re: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

Bedankt allemaal!

6

Re: Gedecoreerde taart met vulling en marsepein invriezen

Ik vries nooit gedecoreerde taarten in. Wel gevulde en dat gaat prima. Niemand merkt het. Dan hoef ik alleen nog maar af te maken op de dag zelf. Ook een puzzel leg ik in de vriezer klaar. Dan is het een kwestie van bekleden, puzzel erop en klaar. Of natuurlijk iets anders, net wat de bedoeling is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep