1

Onderwerp: bruidspaar vraag

Ik ga een poging doen om een bruidspaartje te boetseren. Nu snap ik dat het waarschijnlijk steviger staat als ik de poppetjes met een stokje in de taart steek. Maar dan heb ik een (domme?) vraag. Als ik direct na het boetseren een saté prikker in het poppetje steek, dan kan hij/zij niet staand drogen. Maar later is de fondant toch te hard om er nog een prikker door te doen?

Groetjes, Sylvia

2

Re: bruidspaar vraag

En als je de prikker dan weer ergens insteekt bv een dummie?

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

3

Ik denk dat je beter het bruidspaartje met een beetje icing op de taart kunt vastmaken..... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Annelies schreef:

Ik denk dat je beter het bruidspaartje met een beetje icing op de taart kunt vastmaken..... ;)

bij mij zakken ze dan achter- of voorover....

ik heb tot nu toe ook alles wat staat op mijn taart ook in mn taart geprikt.

bij de popjes van tal talim zitten er ook prikkers in de benen die ook in de taart gaan....

heb je hier nog tips voor dan, annelies??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hm, een dummy heb ik niet in huis. Maar misschien kan ik een klein taartkarton op een glas zetten en de prikker daar doorheen doen ofzo. Als iemand weet hoe het makkelijker kan....ik hou me aanbevolen voor tips :Y.

Ik ben inderdaad bang dat het scheef gaat zakken als ik ze alleen met een beetje icing vast zet.

Groetjes, Sylvia

6

tipsytaartje schreef:
Annelies schreef:

bij mij zakken ze dan achter- of voorover....

ik heb tot nu toe ook alles wat staat op mijn taart ook in mn taart geprikt.

bij de popjes van tal talim zitten er ook prikkers in de benen die ook in de taart gaan....

heb je hier nog tips voor dan, annelies??

Als ervaren taartenbakster  :lol:  :lol:  :lol: ....zou ik adviseren om toch te gaan voor icing en dan (zolang de icing nog niet droog is) de boetseersels te stutten met schuimrubber.
Maar zoals men weet zijn mijn taarten gevuld met piepschuim. :D

Er zal vast wel iemand op dit forum zijn die beter weet dan ik hoe dan de boetseersels te bevestigen... O-)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Ik gebruik een blok oase om mijn boetseersels te laten drogen.
Dus op een prikkertje en hup in de oase

Veel taart plezier

8

bettie schreef:

Ik gebruik een blok oase om mijn boetseersels te laten drogen.
Dus op een prikkertje en hup in de oase

Ah, dat is ook een idee! Eens kijken of ik dat nog ergens heb liggen.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Groetjes, Sylvia