1

Onderwerp: Soms zit het mee en soms zit het tegen...

Nou deze keer zat alles tegen. Ik moest wat fondant en biscuitmix opmaken en wilde graag een boltaartje uitproberen. Dus vol goede moed ging ik aan de slag maar alles zat tegen deze keer.
Het biscuit mislukte het was niet gaar en zakte helemaal in. Gelukkig vond ik nog wat suiker, bloem en cacao in de voorraadkast. Dus de tweede keer lukte het gelukkig wel.
Maar toen ik de taart wilde bekleden ging dat best ok eindelijk zonder scheuren maar hij is wel erg hobbel de bobbel.
En alle figuurtjes die ik van te voren had gemaakt waren te hard geworden en braken daardoor of je kwamen allemaal witte barsten in. En ook mijn stik brak in kleine stukjes
En om het goed af te maken was ik vergeten de taart op het taartplateau te zetten en kreeg ik hem dus niet meer van de placemet af. :grr:

Nou ja ach ik heb weer veel geleerd. En hopelijk smaakt hij wel ok. Hij is gevuld met gesmolten marsen, pindakaas en afgesmeerd met botercreme.

http://i483.photobucket.com/albums/rr198/j-chick_2008/IMG_1546.jpg

http://i483.photobucket.com/albums/rr198/j-chick_2008/IMG_1545.jpg

Bedankt voor het kijken en alle tips zijn welkom :Y

Groetjes Jennifer

2

Re: Soms zit het mee en soms zit het tegen...

Ach ja, je leert er maar weer van en het is toch nog een schattig taartje geworden!

3

Ben wel benieuwd hoe mooi jouw taart is als alles mee zit!
Gewaagde vulling trouwens, ga ik onthouden.  :Y

4

Gewaagde vulling trouwens, ga ik onthouden

Dat dacht ik ook toen ik het las, smaakte het goed ??

De taart ziet er evengoed okay uit toch ?

Tuurlijk kan alles altijd beter, maar dat houd je toch, hoe gemakkelijker het je af gaat, hoe hoger je de lat gaat leggen.

5

Thanx iedereen. We gaan hem vanavond aansnijden dus zal het laten weten hoe hij smaakte.

6

Nou gelukkig smaakte hij wel lekker, als je van pindakaas houdt ;)  Ik vond het naar een snicker smaken maar dan met een laagje cake er tussen.

Een nadeel vond ik wel dat de mars door de caramel heel hard was geworden en je daardoor de taart lastig kon snijden. Misschien de volgende keer mengen met room of dulche leche om het was minder massief te laten zijn.

7

Of milky way gebruiken? Zit geen caramel in...