1

Onderwerp: Topping op cupcakes

Ik ben een newby.....maar dan ook echt 1. Heb nog niets gebakken. Maar heb eind mei een workshop taarten maken. Dus helemaal leuk en zin in.

Nu ben ik 25 maart jarig en wilde cupcakes bij de koffie. Gekeken om ze te bestellen, maar vond ik best prijzig. Nu heb ik het plan opgevat om ze zelf te maken.
IK heb dus niets in huis. Recept voor cupcakes heb ik, van NIgella. Is dat wat?
Verder begrijp ik dat ik een cupcakevorm moet hebben. Doe je daar dan de papieren hoesjes in en dan beslag?

Maar dan, gebakken en wel. Ik wil er iets op wat "nonchalant"lijkt, dus geen uitgestoken marsepein....denk ik..... Is dat iets wat je er opspuit, fondant of zo? Daarna doe ik dan kant en klare bloemetjes, 1e keer, dus......
Tips zijn meer dan welkom. Ik wil heel graag beginnen, proefsetje maken.
Wie helpt me even? :Y

2

Re: Topping op cupcakes

Hallo Marianne,

Ikzelf ben ook nog redelijk onervaren, maar ik heb wel heel veel aan het boekje "500 cupcakes". Hier staan, zoals de titel het al zegt, 500 recepten in. En bij elk recept staat ook een glazuurtip beschreven en hoe je dit moet maken natuurlijk.
Het boekje kan je volgens mij wel zo'n beetje in elke boekenwinkel kopen.
En het is niet zo duur, kost maar 10 euro.
Ik vind 'm echt ontzettend handig, voor een newby dus ook  ;)

Dank je wel, ik heb het boekje gelijk besteld bij bol. Ben erg benieuwd. :)

4

Graag gedaan, ik hoop dat je er veel plezier aan hebt!

5

Ik heb ook het 500 CC's-boekje en ben er gek op! :)
Ik heb wel de originele Amerikaanse versie en ik heb daarna de vertaalde ook gelezen. Ik heb wel verschillen gevonden in de hoeveelheden tussen de originele en de vertaalde versie; maar ik denk dat de verhoudingen wel kloppen. Als Brittebol zo enthousiast is over het boekje kan het niet echt mislopen denk ik  ;)
Ik heb intussen behoorlijk wat ervaring met CC's, dus als jullie nog vragen hebben; laat maar horen!  :)
Je mag me ook altijd mailen met CC-vragen!

Kleine opmerking alvast over de botercrème die ze daar maken: ik vind hem meestal nogal stug en vast. Als je er iets van een eetlepel melk doorheen doet doet dat niet af aan de smaak, maar ik vind de textuur veeeeeeel beter  :Y

Succes allebei!

Dank je wel.... Ben er zo mee bezig geweest gisteren dat ik er vannacht zelfs continu mee bezig ben geweest. Erg he? :grr:  Steeds maar dromen/waken over cupcakes en toppings, hahaha. Moet niet erger worden. Hoop dat Bol snel is met verzenden, en dat het me lukt voor 25 maart nog te oefenen. :rolleyes:
Heb me bedacht dat ik eigenlijk toch nog maar bestel bij dat meisje, heeft ze een mooie opdracht, en lullig om zo laat nog te annuleren denk ik. Kan ik rustig gaan oefenen en voor het volgende feestje zelf maken.
Ik heb er 50 nodig, dus dan is zelf maken misschien wel te hoog gegrepen op zo'n korte termijn....
Ik bewaar je emailadres Veerle, dus je ziet me vast nog wel eens langswaaien~Dank je wel!! :D

7

als het iemand uit de buurt is, waarom dan niet samen maken? Kan diegene je meteen wat tips geven over hoe te doen?

Groetjes, Dorothea.

Is misschien wel een idee, maar het is een jong meisje dat ik niet goed ken. Om nou gelijk samen te gaan kokkerellen... Nee, maar niet. Is 1,75 per stuk eigenlijk een normale prijs? Ongevuld zijn ze.

9

Ik wilde ze een halfjaar geleden met een vriendin ook gaan verkopen en wij wilden dan €1,5 per CC vragen. Op die manier haalden we alle kosten er weer uit en maakten we ook een beetje winst. Ik vind €1,75 dus eigenlijk niet overdreven. Vooral niet als je weet dat je hier (en in NL ook vermoed ik) cupcakes of muffins in de winkel koopt voor €2 per stuk en die zijn dan ongevuld en niet gedecoreerd...

Enneuhm, over die CC-dromen.. Ik droom sinds 2 maanden enkel nog over taarten  ;) Vroeger droomde ik vaak over mijn vriendje en dat streelde dan zijn kleine egootje als ik mijn dromen vertelde, maar tegenwoordig is het enkel nog taart, taart, taart, taart en nog eens taart  :D

Mail me zeker maar als je vragen hebt. Enneuhm, nog een tip voor iets bovenop een CC: smeltfondant van Ballina, te krijgen in de webshop. Heb het net voor het eerst geprobeerd. Vind dat het makkelijk gaat, maar je mag niet bang zijn om te knoeien  :D

10

Ooohhh heel herkenbaar van dat dromen, ik heb dat ook altijd als ik ergens heel erg mee bezig ben  :lol:
En Veerle, bedankt voor het aanbod, ik zal er zeker eens gebruik van maken!  ;)