1

Onderwerp: Bloemen vormen??

hoe krijg je een vlinder of bloem niet plat maar een beetje gebogen?? ik heb het geprobeerd met marsepein en ook met fondant en het lukt totaal niet, het zakt totaal in bij mij..

Groetjes TaartjeLief/ Tamara

2

Re: Bloemen vormen??

fondant met thylose mengen.
uitsteken en laten drogen uitharden in een schaaltje.
of tussen een in v vorm gevouwen bakpapier.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

emmy635 schreef:

Ik zou geen bakpapier maar een steviger papier gebruiken voor de VVV vorm. Ik gebruik een dun karton soort die nog makkelijk te vouwen is.
Voor de bloemen gebruik ik ook schaaltjes, eierdoppen, flessedoppen of net wat de maat heeft die ik mij bloem wil geven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:
emmy635 schreef:

Ik zou geen bakpapier maar een steviger papier gebruiken voor de VVV vorm. Ik gebruik een dun karton soort die nog makkelijk te vouwen is.
Voor de bloemen gebruik ik ook schaaltjes, eierdoppen, flessedoppen of net wat de maat heeft die ik mij bloem wil geven.

En ik had daarnet even geen gewoon karton meer, dus heb gewoon een eierdoos op zijn kat gebruikt: op de vouw die daarin zit kon ik 4 vlinders achter elkaar leggen, en aangezien het toch maar een probeersel was...  :lol:

5

En je moet ook rekening houden met welke fondant je gebruikt. Fondant van ballina schijnt niet uit te harden.

A new hobby, a new challenge

6

Inderdaad, zelfs met tylose doet ballina weinig.
RegalIce is in mijn ogen dé perfecte rolfondant: hij is heel zacht om mee te werken, maar hardt wel uit zichzelf uit. Met een beetje tylose erdoor heen nog beter. mijn vlinders zien er nu gewéldig uit, als zeg ik het zelf ^^