1 Laatst bewerkt door tosca (15-03-2010 20:50)

Onderwerp: Baby van fondant voor bovenop de taart moet ik deze dan verstevigen?

Ga een geboorte taart maken en heb nu een babyhoofd van fondant, maar vind hem best zwaar en ben bang dat de taart het niet houd.

Hoe kan ik de taart nu verstevigen?

Alvast bedankt

Groetjes Monique

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N7WGWNUQ.jpg

En hier het babyhoofdje dat geduldig in een doosje ligt te wachten totdat we op kraamvisite gaan. Want heb geen plek meer in de vriezer om de taart vast af temaken. :s

Hebben jullie nog tips dan zijn deze van harte welkom

Groetjes Monique

2

Re: Baby van fondant voor bovenop de taart moet ik deze dan verstevigen?

je kunt chocoladesticks uit de supermarkt gebruiken en in de web shop krijg je dowels voor te ondersteunen

3 Laatst bewerkt door tosca (14-03-2010 19:51)

elisabeth schreef:

je kunt chocoladesticks uit de supermarkt gebruiken en in de web shop krijg je dowels voor te ondersteunen

JA en dan??

Doe ik die dan in de taart?onder het fondant?
Het babyhoofd komt op de taart te liggen.
Ik ga de taart niet stapellen gewoon een enkele taart.

4

nou, net als bij een stapeltaart. chocosticks dus in de taart, onder het babyhoofd zodat het er niet doorheen kan zakken.

5

chantal1980 schreef:

nou, net als bij een stapeltaart. chocosticks dus in de taart, onder het babyhoofd zodat het er niet doorheen kan zakken.

ehmmm
is nog niet helemaal duidelijk

Ik heb mijn bisquit daardoor de chocosticksteken  rechtop dus dat ze erin staan en dan afsmeren en dan het fondant er boven op??
Zo zie ik het denk ik dan voor me is dat de bedoeling?

alvast bedankt

6

zo kan het idd, maar ik steek ze gewoon door de marsepein heen. weet je zeker dat je de goede maat hebt.

maar heb je dan zo'n groot dik babyhoofd gemaakt als puzzelplaatje? lijkt me niet zo lekker om te eten dan.

7

Nee,

Gewoon je taart afsmeren en bekleden, lekker gaan decoreren en bekijken waar je het babietje wilt plaatsen. Op die plek of twee (bijv. onder de buik en onder het hoofdje) een chocostick of een rietje o.i.d in de taart steken tot op de bodem. dan de baby erop leggen.

8

chantal1980 schreef:

zo kan het idd, maar ik steek ze gewoon door de marsepein heen. weet je zeker dat je de goede maat hebt.

maar heb je dan zo'n groot dik babyhoofd gemaakt als puzzelplaatje? lijkt me niet zo lekker om te eten dan.

Hihih is ook de bedoeling dat ze het bewaren
Is geen puzzelplaatje maar uit een mal.
Zal even een keer de foto erbij zetten dan weet je wat ik bedoel.

Bedankt voor je snelle response

9

deysi schreef:

Nee,

Gewoon je taart afsmeren en bekleden, lekker gaan decoreren en bekijken waar je het babietje wilt plaatsen. Op die plek of twee (bijv. onder de buik en onder het hoofdje) een chocostick of een rietje o.i.d in de taart steken tot op de bodem. dan de baby erop leggen.

He thanx denk dat ik het zo gaat doen.

10

ben benieuwd wat je gemaakt heb!