1

Onderwerp: Prinsessentaart welke bakvorm?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Welke bakvorm kan ik het beste gebruiken om een jurk voor een prinsessentaart te bakken?
Ik vind de blanda schaal te bol en vind ik de jurk niet mooi.

Groetjes,
Wendy

Omdat iedere gelegenheid een taart verdient!

2

Re: Prinsessentaart welke bakvorm?

Heb je toevallig een Kenwoon Patissier? Dan kun je in je mengkom bakken. Zo niet, kun je een Wilton Wonder Mold overwegen, die is er speciaal voor ontworpen. Wil je er niks voor aanschaffen, kun je een tulbandvorm proberen (kun je vast ergens lenen als je hem zelf niet hebt). En anders 2-3 taartjes van 20 cm bakken en in rokvorm snijden (gaat het makkelijkst met cake ipv biscuit, met een scherp mes).

Volgens mij heb ik daar ergens een how to van tussen mijn linkjes op mijn linkjessite staan :think:

Gevonden: http://www.howdini.com/howdini-video-7075975.html

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Bedankt voor je tips. Ik ga aan de gang met de tulband!
Groetjes,
Wendy

Omdat iedere gelegenheid een taart verdient!

4

Met tulband gaat prima! Ik gebruik een grote tulband en daar bovenop een kleinere. Beide bijsnijden en ze lopen mooi in elkaar over.

Jozien schreef:

Heb je toevallig een Kenwoon Patissier? Dan kun je in je mengkom bakken. Zo niet, kun je een Wilton Wonder Mold overwegen, die is er speciaal voor ontworpen. Wil je er niks voor aanschaffen, kun je een tulbandvorm proberen (kun je vast ergens lenen als je hem zelf niet hebt). En anders 2-3 taartjes van 20 cm bakken en in rokvorm snijden (gaat het makkelijkst met cake ipv biscuit, met een scherp mes).

Volgens mij heb ik daar ergens een how to van tussen mijn linkjes op mijn linkjessite staan :think:

Gevonden: http://www.howdini.com/howdini-video-7075975.html

Oh wat een mazzel dat ik de Kenwood Patissier heb! Ga ik mooi uitproberen. Bedankt voor de tip.