1

Onderwerp: Chocoladeboontjes in een cupcake, kan dat?

Ik heb nog heel veel chocoladeboontjes en nou las ik in een topic dat iemand een paaseitje in een cupcake stopte en liet meesmelten.

Ik heb dus geen eitjes maar wel boontjes en ik vraag me af of die wel smelten, ze zijn tenslotte wat harder als paaseitjes. Ik wil de cupcakes voor iemand anders maken, vandaar mijn vraag (voor mezelf zou het me minder uitmaken als het mislukt).

Vast bedankt!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Chocoladeboontjes in een cupcake, kan dat?

Ze smelten niet helemaal nee,  maar dat gebeurt ook niet als je er grote stukjes (gehakte) chocolade instopt. Ik denk zelf dat je ze misschien het beste even door de midden kunt hakken, of kleinere stukjes misschien... maar goed een grotere erin lijkt mij ook lekker hoor!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Chocoladeboontjes in een cupcake, kan dat?

Mijn ervaring met paaseitjes erin is, dat het paaseitje helemaal naar beneden zakt. Het blijft wel gewoon heel. Boontjes zijn natuurlijk lichter, misschien dat die iets beter blijven 'hangen'. Paasei vond ik niet echt geslaagd omdat je dan gewoon 'n veel te groot stuk chocolade erin hebt zitten.

4

Re: Chocoladeboontjes in een cupcake, kan dat?

Ik was dat ook van plan, maar had later bedacht om de cupcakes een smaakje te geven met een beetje koffie en dan door de botercreme de boontjes (vermalen) erdoor te doen. Of een canache te maken van de boontjes.

Groetjes,
Mir