1 Laatst bewerkt door Zoetekoeksdozeke (12-03-2010 14:28)

Onderwerp: dulce di leche: met wat combineren?

Ik wil graag een taart gaan vullen met Dulce di leche (de gecondenseerde melk die je 2 uur laat koken in het blikje). Zit al beetje te puzzelen hoe ik dat ga doen. Vandaar twee vraagjes:

1. doen jullie de dulce di leche rechtstreeks op de taart? Of mengen jullie het door botercreme? Of bouw je de laag op andere wijze op?

2. Nog belangrijker: waarmee kan je dulce di leche lekker combineren?

Ik heb al even gezocht in het andere onderwerp met de 274 reactie. Pfff, ik kon het niet helemaal vinden, behalve wat ik zelf al had bedacht, nl met botercreme.

Ik zat zelf te denken dat iets met fruit, chocolade of koekjes/botercreme (bv speculaas of chocokoekjes) lekker zou zijn, maar mijn inspiratie laat me een beetje in de steek.

Wie heeft leuke tips?

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

2

Re: dulce di leche: met wat combineren?

Ja hoor, zo tussen je taart smeren. Idd heerlijk in combinatie met chocola. Met fruit heb ik nog niet geprobeerd. En wat bedoel je met koed?

Wat ook erg lekker is: met bonbonbloc-creme.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883  ;)

4

Ik ga het binnenkort combineren met iets van:

Botercreme met moccasmaak (dus met oploskoffie of cappucino smaakstof) of ik ga de makkelijke chocolade mousse van Nigella gebruiken want die is ook heeeerlijk  :9
En verder bij de Dulce di leche-laag denk ik nog een spinneweb van pure chocolade
Dit dan allemaal in een chocoladebiscuit.......pfffff. wat zal ik daarna misselijk zijn zeg  :think:  :9

Dank jullie zover:

Mirjam, haha, ik bedoelde koek! Heb het even aangepast in mijn bericht.

Karin, ja dat topic had ik ook al gezien, maar ga maar eens uit al die berichten alleen de dulce di leche halen.... Ik vond er zo 1 2 3 twee, maar dat was wat ik zelf ook al beetje had bedacht.

Meer tips blijven natuurlijk welkom.

6

ik heb net een chocolabiscuit gebakken en daarin chocoganache gedaan samen met de dulce, dan de taart afsmeren met de ganache en als laatste wat chocoglazuur eroverheen :P

7

Dulce de leche is heerlijk met witte chocoladepasta botercreme!
Echt super!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

8 Laatst bewerkt door Zoetekoeksdozeke (12-03-2010 16:47)

jamjam. Ik ga een aantal combi's zeker proberen. heb er zelf ook nog wat over zitten nadenken. Succes zeker niet gegarandeerd, want de combi zit alleen in mijn hoofd en is nog niet uitgeprobeerd:

- met amaretticreme
- met stroopwafelcreme (of stroopwafelfeest toetje van Mona?)
- met speculaascreme
- iets met amandelen ofzo

Heb in ieder geval net twee blikjes gecondenseerde melk gehaald en ga aan de slag. Ik laat het jullie wel weten.

groetjes,
Maayke

9

Hoi,
Ik heb botercreme gemengd met een paar lepels lemon curd en dat als tweede laag in mijn taart gedaan. Heerlijke combinatie!
Miranda

10 Laatst bewerkt door Passie (09-04-2010 08:45)

Monatoetje stroopwafel
Witte chocolademousse
Chocoladeganache (e.v. nog een 3e laag sinaasappelcreme)
Hemelse modder
Bokkenpootjescreme
Slagroom of botercreme met oreokoekjes

Allemaal   :9  :9  :9

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

mijn favoriet: dulche de leche met daarop slagroom met stukjes fijngehakte fudge erdoor en dan in 2 lagen, echt heerlijk!!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl