1

Onderwerp: taart maken

Heb al het een en ander gevonden op de site. Maar toch nog even een vraag. Als ik vrijdag ochtend naar Terschelling ga en Maandag op de terug weg langs mijn zus in Amsterdam kom is het onmogelijk om dan een lekkere taart mee te nemen als we geen oven op Terschelling hebben? Of is het biscuitkapsel zolang goed dat ik dat donderdag avond kan maken en maandag pas op eet? Lijkt me niet toch. Of hebben jullie nog andere mogelijkheden.
Ben benieuwd. Groetjes Marjon

2

Re: taart maken

mmm...ik denk dat je een kapsel, als je m goed inpakt en meeneemt, best zondagavond kan versieren en maandag eten.
hooguit wordt het biscuit wat droger, maar dat kun je oplossen door te tempreren, of gewoon lekkere "natte" vulling te gebruiken.

Erika

p.s. en in het ergste geval toch maar een hotelcake aankleden??

3

Re: taart maken

Of anders meenemen en daar invriezen? Of inderdaad anders een lekkere gemarmerde cake ofzo kopen en die versieren? Sukses in ieder geval, en heeeeerlijk dan je naar Terschelling gaat!!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: taart maken

Misschien een stomme vraag maar gemarmerde cake of hotel cake. Is dat een die gewone standaard cake's die je in de supermarkt bij de koeken koopt?

5

Re: taart maken

Als je naar Terschelling gaat waarom geniet je dan niet van dat eiland en laat je die taart voor wat ie is ? :S

Ze hebben op Terschelling vast hele leuke taarten in de bakkerij die je voor je zus mee kunt nemen...:+

6

Re: taart maken

Ik heb onlangs ook een vraag gesteld op de site hierover toen ik naar Texel ging. Ik heb de biscuit gebakken op een maandag daarna in de vriezer gedaan. Op woensdag ochtend heb ik hem uit de vriezer in veel kranten gewikkeld en daarna in een koeltas gedaan en meegenomen. Op vrijdag avond heb ik hem afgemaakt en op zaterdag en zondag gegeten. Dit ging perfect, de taart was echt nog enorm koud en smaakte echt prima. Ik had zelfs ook nog een glutenvrij kapsel meegenomen en deze was ook nog prima. Succes.