1

Onderwerp: starterspakket

Ik heb heel veel vragen over taartdecoratie, maar ik beperk het even tot de 2 belangrijkste vragen:

Hoe kan ik het beste beginnen...gewoon een keer proberen of eerst een workshop volgen.

Bestaat er een soort "basispakket". Want ik heb echt geen idee welke materialen en gereedschappen je nou eigenlijk het meest gebruikt.

Groetjes Natasja

Groetjes Natasja,

2

Re: starterspakket

Hoi Natasja,

Als je bij de FAQ kijkt

http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Dan denk ik dat je op je meeste vragen wel een antwoord zult vinden! Succes  :)

Groetjes San

3

Dank je...ik ga meteen ff kijken.

Groetjes Natasja,

4

of je een workshop wilt volgen is maar net wat je zelf wilt

ik denk dat je zelf door te lezen , maar ook door te ''oefenen'' ook veel kunt leren

er zijn zoveel leuke workshops , maar ik denk dat je sommige dingen ook zelf kunt uitvogelen

en de basislijst pfieuww dies heel lang ihihih :lol:  grapje  :lol:

dat is ook maar weer net wat je eraan wilt uitgeven

denk dat bv : ingredienten , evt biscuitmix vd shop , fondant/marsepijn , evt kleurstof , crisco (fijn voor marsepijn , plakt het niet zo)

materiaal : bakvormen , evt uitstekers , smoother , er is zoveel dat je echt moet kiezen wat je ervoor wilt uitgeven

eigenlijk heb je niet eens zo heel veel nodig , maar het is allemaal zoo leuk  :lol:

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

en de verschillende webshops zijn zoooooo verslavend!!  :x

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

6

Ik had zelf het idee dat je met een taartzaag en smoother ook al een heel eind komt. De cakemix en vulling wilde ik gewoon bij de supermarkt halen.

dan nog wat sjablonen en natuurlijk de rolfondant en/of marsepein...voor een eerste taart is dat het belangrijkste toch?

Ik ben zelf een persoontje die al gauw van alles en nog wat aanschaft (de kasten puilen hier uit van mijn vorige hobby's  ;) ) en daarom wil ik rustig aan beginnen en dan steeds weer iets erbij kopen.

Een workshop wil ik gaan doen omdat je dan met eigen ogen ziet hoe je zo'n taart bekleedt. En dan daarna het zelf proberen met hulp van iemand die het al langer doet is ook fijn.

Ik vind alles toch best prijzig als ik het zo bekijk.

Hoeveel rolfondant/marsepein heb je eigenlijk nodig voor 1 taart?

Tja...en dan zie ik ook nog dat je het zelf kan kleuren of kant en klaar kunt kopen.

:nooo ik geloof dat ik een beetje overrompeld ben door het grote aanbod in de webshop.

Groetjes Natasja,

7

Je kan een cake gebruiken voor de taart, maar dat is heel machtig. Als je spullen uit de supermarkt wil gebruiken dan zou ik kiezen om zelf een biscuitbeslag te maken (dus geen kant en klare mix). Recepten kan je vinden bij het kopje recepten ;)

Ik bak al 6 jaar taarten en kan nog steeds niet met een taartzaag overweg :o . Dus ik snij nog steeds met een broodmes.

Bij tabellen kan je zien hoeveel fondant/marsepein je nodig hebt voor welke maat taart. Een beetje extra om er wat op te maken is wel handig.

Een smoother is iets wat ik wel vanaf dag 1 heb gehad en gebruikt. Ik zou niet zonder kunnen, maar dat is persoonlijk denk ik.

En ik weet niet of je kinderen hebt die wel eens kleiën? Dan kan je misschien een paar uitstekers van hun lenen  O-)

Succes met het bakken en een workshop kan ook later altijd nog, toch!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Ik ben gewoon begonnen, had de zelfde vragen als jou toen neer gezet. Heb biscuitmix gemaakt fondant gehaald botercreme gemaakt en beginnen maar, het is makkelijker als je denkt

Ik zag , ik wou , en nu doe ik het ook, ja taartjes maken is een verslaving..........Maar ben nog een beginneling :D groetjes

9

kellyEys schreef:

Ik ben gewoon begonnen, had de zelfde vragen als jou toen neer gezet. Heb biscuitmix gemaakt fondant gehaald botercreme gemaakt en beginnen maar, het is makkelijker als je denkt

Ik heb het recept van de biscuitmix idd. ook al uitgeprint. En die van de botercreme. Dat is best simpel, ingredienten zijn gewoon bij de lidl te koop bijvoorbeeld.

Verder probeer ik de marsmellowfondant zelf te maken.

Ik heb nog geen materialen, maar met een broodmes, springvorm en wat uitsteekvormpjes van de kids kom ik al een heel eind denk ik.

Mocht dit dan bevallen dan kan ik altijd nog de rolfondant bestellen.

Wie weet heb ik dan niet eens een workshop nodig. de 40,= euro die ik dan bespaar kan ik dan beter gebruiken om materialen en gereedschappen te kopen.

In ieder geval bedankt voor al jullie tips!

Groetjes Natasja,

10

Ik ben nog maar pas bezig met taarten bakken. Geen enkele workshop gevolgd, maar gewoon in het avontuur gestort na heel veel op het forum gelezen te hebben.
Ik gebruikte vanaf moment 1 een taartzaag; kan echt niet zonder. Mijn smoother was nog onderweg; dus die heb ik nog niet geprobeerd.

Ik was ook erg overrompeld door het aanbod  van de webshop; vandaar dat ik een half jaar (zelfs iets langer: van augustus tot maart!) dingen in en uit mijn winkelwagen heb gegooid; overnieuw begonnen, nog eens getwijfeld, nog eens erin, eruit, erin, eruit,... Om dan eindelijk deze week tot mijn 'echte' bestelling te komen. Neem rustig de tijd om de webshop helemaal uit te pluizen zodat je echt weet wat er allemaal in het aanbod zit. Uit de commentaren van het forum leer je ook al snel wat jouw manier van werken is en wat niet. En dan komt het er gewoon op aan om te proberen, te kliederen en knoeien, en vooral om heel veel familie, vrienden en kennissen op te trommelen om al je probeersels op te eten: anders ben je in een mum van tijd een bosbes (rond, haha!)

Veel succes ermee! Hopelijk word je net zo'n taartengek als wij allemaal zijn :)

11

Weet niet waar je woont maar
freubelen bij andere kun je ook veel leren.
Kijk eens bij meetings in jou deel van NL

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.