1

Onderwerp: Zelfgemaakte fondant.

Hallo,

Hier een nieuwkomer op jullie forum. Ik ben al een tijdje bezig met het maken van taarten. Meestal gebruik ik voor de decoratie dan marsepein.
Maar vandaag heb ik geprobeerd om mijn taart te bekleden met zelfgemaakte fondant.

Ik heb het recept van deze site gebruikt, maar mijn fondant was nogal hard en droog. Met uitrollen scheurde het ook.

Wat heb ik verkeerd gedaan ?????

2

Re: Zelfgemaakte fondant.

Gebruik even de zoekfunctie hierboven. Deze vraag is al een aantal keren voorbij gekomen. Het antwoord staat er vast wel tussen! :)

Groetjes Evelien

3

Re: Zelfgemaakte fondant.

Hallo Marilo,

Waarschijnlijk heb je een teveel aan suiker gebruikt. Je krijgt het weer zachter door er eiwit aan toe te voegen. Zelfgemaakte fondant zal altijd iets sneller harden dan "gekochte" fondant echter, het is ook minder lang houdbaar omdat je merken zult dat het sneller hard wordt en uitdroogt. Het is ook zo bij marsepein, als je dat zelf maakt krijg je het nooit zó fijn als de gekochte marsepein. Dat geeft op zich niet, maar het is wel de moeite van het weten waard.

Succes verder! Met eiwit kun je het dus in ieder geval wat afslappen.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: Zelfgemaakte fondant.

Bedankt voor jullie tips. Ik heb inderdaad wel het eea gevonden over fondant.
Gisteren heb ik het nogmaals geprobeerd, maar het wil nog steeds niet echt lukken.

Ik hou het voorlopig nog maar even bij marsepein, dat lukt wel.

Hierbij even een link naar mijn taarten :

http://www.everyoneweb.com/taarten

Bedankt !!  Marilo

5

Re: Zelfgemaakte fondant.

Hoi Marilo,

Marshmellowfondant (zie ingezonden recepten) werkt heel fijn en is heel makkelijk zelf te maken.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.