1

Onderwerp: kleine taartjes

Ik had van het weekend het idee om verschillende kleine ronde taartjes uit een groot kapsel te steken.

Dit is dus compleet mislukt, het leek wel of het kapsel hier niet stevig genoeg voor was, er brokkelde van alles af en toen ik de botercreme erbij paktje om ze te vullen en af te strijken was het drama helemaal compleet en zijn ze in de prullenbak beland.

Kan je wel kleine vormen uit biscuit steken of moet je daar eigenlijk cake voor gebruiken?
Als er iemand tips heeft dan hoor ik ze graag.

Anne

2

Re: kleine taartjes

Ik kan me zo voorstellen dat je de biscuit als het ware plet als je de uitsteker er insteekt. Kun je denk ik beter kleine ronde bakvormpjes gebruiken..dan hoef je ook geen resten kapsel weg te gooien.

3

Je kan et wel doen...
Bovenkant voor de taart afsnijden (dus de korst zeg maar) en dan uit steken.. dan druk je et minder in. 
Voor de afsmeren blijft et lastig.  Je botercreme moet echt heeeeeeeeeeeeeeeel goed smeerbaar zijn.  iets te stevig en trek je alles uit elkaar. 
Als je gewoon jam als vulling gebruik zou je de taarten voor uitsteken al kunnen vullen.  maar zorg er wel voor dat je jam lagen niet te dik zijn. 
Met cake gaat et wel makkelijker. 
Nog een idee is biscuit invriezen en dan pas uitsteken.  en ook bevroren insmeren met botercreme.

4

En vooral het mislukte kapsel niet weggooien; maar mengen met botercreme
(wat jij al gedaan had) en cakeballetjes maken  :9 !
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.