1

Onderwerp: koekjes bakken welke uitstekers

ik wil vandaag koekjes gaan bakken met mijn zoontje. nu heb ik voor hem een set met plastic uitstekers van de xenos maar nu mijn vrag kan ik ook de marsepein uitstekers gebruiken ervoor? niet de plungers maar de losse en de metale?

in het recept van pp staat suiker is dan basterdsuiker of kristalsuiker?(sorry ben een leek op koekjes gebied)

2

Re: koekjes bakken welke uitstekers

je kunt alle uitstekers gebruiken die je maar kunt vinden, leuk hoor, samen koekjes bakken!

En ik neem aan, dat als in een recept suiker staat, dat het dan altijd kristalsuiker is; anders zou het wel specifiek basterdsuiker genoemd worden.

Veel plezier!

Groetjes, Dorothea.

3 Laatst bewerkt door jolanda80 (08-03-2010 12:06)

oke dus toch kristalsuiker ik was aan het twijfelen en man lief zei dus nee dat is altijd basterd suiker. ga het eens proberen vandaag :)

4

Idd gewoon alle uitstekers die jij leuk vind gewoon gebruiken en ik gebruik zelf altijd gewone kristalsuiker. Alleen dan het recept van de koekjesfee maar dat komt aardig overeen met die van PP enne in het begin zijn je koekjes nog een beetje zacht maar die harden dan vanzelf uit.

Veel plezier met bakken!

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

Tuurlijk kun je koekjes maken met alles waarmee je maar koekjes kunt maken ;)! Wel even opletten dat hele kleine koekjes wat eerder donker worden dan grote koeken, dus bij voorkeur een beetje qua maat dezelfde bakken...

Ik maak de koekjes altijd met half gewone suiker en half basterdsuiker, dan is het deeg iets minder 'korrelig' en makkelijker te verwerken.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"