1

Onderwerp: Dat is toch eigenlijk niet de bedoeling....

chago worden van een taart! PFfff wat een nachtmerrie project was dit! Een echte BAALTAART

Ik dacht om weer is te gaan bkleden met fondant! Dacht dan wordt me taart lekker strak... Maar ik heb pas 2x met fondant bekleed maar goed dat was in ieder geval goedgekomen! Ze waren superdepuper strak totdat ik ze op elkaar ging stapelen!!!  :nooo  :(  :|  In iedere taart 5 stokjes en in de bovenste 3...  Nou ze stonden recht dacht ik. Dan morgen maar verder met decoreren.

De andere ochtend dus helemaal uitgedijd (hoe schrijf je dat??) en schots en scheef! Het lijkt bijna een topsy turvy. Maar goed er is niks meer aan te doen het zal wel goed komen..... Toen ik klaar was met decoreeren was ik nog steeds niet tevreden het leek wel of hij steeds schuiner werd... :/  :o 

Ohhh en dan kan ik er wel met mijn vuiste in gaan slaan zo kwaad en chago word ik daar dan om. Maar ja dan heeft me oud collegaatje geen taart voor haar 18e verjaardag  :s

Dus heb hem net maar weggebracht en op hoop van zegen... Nou ze vond hem prachtig! Gelukkig maar. Alleen ik wil zo graag trots zijn op me eigen taart en dat was ik vandaag dus absoluut niet!
Nou hier komtie dan. Baal ook nog dat ik me goeie camera nog steeds niet heb! Dus de kleuren lijken niet... het was turkoise met fuchsia van americolor.

Foto 1: hier is goed te zien dat het net de tore van pizza is:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNJV68G7-D.jpg

Foto 2: hier is de foto op zo'n manier genomen dat je het niet ziet  :P  of tenminste bijna niet. Jullie zien het nog wel maar een leek niet  :D  (hoop ik tenminste)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-43WCTU6Q-D.jpg

willen jullie de vulling nog weten:
1: bosvruchtentoetje mona met 4-vruchten jam
2: lemonkwarktaarttoejte mona met lemoncurd
3: choco mouse met kersenvlaaivulling
4. Swiss Meringue met aardbeienjam

en alles afgesmeerd met Swiss Meringue.

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: Dat is toch eigenlijk niet de bedoeling....

Ik vind het toch echt een prachtige taart!!!

3

De taart is verders top :thumb: ,weinig aan af te zien dat het wat minder ging.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

ik zie alleen dat hij moooi is :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

echt  :o ?

Hij is trouwens geinspikt van Caroline... Alleen de onderste taart is anders. Wilde eigenlijk kusseneffect doen maar durfde toch niet :P

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

6

Nou valt toch wel mee? Super mooie taart hoor! :D ik had laatst ook een taart die schuin ging en toen zag ik dat het kartonnetje net naast een van de dowels zat! Gelukkig kon ik dat snel reparen :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

7

hoeveel stokjes steken jullie in zo'n stapeltaart?

30 cm / 25 cm/ 20 cm en 15 cm...

Trouwens ik kon hem amper tillen hij leek wel 10 kg!

Groetjes Maris

Ik vind hem nog steeds toppie gedaan  :Y

9

ik vind het nog wel meevallen...  :/

ik weet niet hoeveel stokjes erin moeten, maar ik hou ongeveer 3-4 cm ruimte tussen de stokjes en dan gooi ik er gewoon zoveel in als nodig is.

maar je taartjes zijn wel superstrak hoor, complimenten!

10

Ik vind hem heel erg mooi geworden!

Groetjes Eline

11

hij is echt mooi en ik denk toch, dat je dan voor die maten wat meer stokjes had kunenn gebruiken....

Groetjes, Dorothea.

12

en moet ik de stokjes bij zo'n grote taart in het midden steken of ook aan de zijkanten?

Groetjes Maris

13

Ik vind hem ook errug mooi geworden hoor  :Y

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

14

hij ziet er op de foto wel heel mooi uit hoor....
op de site van lara..staat een goede how to over het stapelen..mischien een tip voor volgende keer...
maar hij ziet er echt heel mooi uit hoor...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

15

conny4u schreef:

hij ziet er op de foto wel heel mooi uit hoor....
op de site van lara..staat een goede how to over het stapelen..mischien een tip voor volgende keer...
maar hij ziet er echt heel mooi uit hoor...

Bedankt voor de tip! Heb het net eventjes gelezen en ik heb inderdaad te weinig deuvels gebruikt  :(  echt dom! Maar ja niets meer aan te doen.

Groetjes Maris

Het is inderdaad jammer dat die een beetje is gaan zakken. Maar het is een hele mooie taart geworden, leuke kleuren keuze, en mooie hoge kapsels :thumb:  daar hou ik wel van. Gelukkig heeft de taart zich verder goed gehouden.
Ik gebruik zelf maiskolf prikkers die zijn van hout, en daar gaat het ook prima mee.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

17

Sweet Carolyn schreef:

Het is inderdaad jammer dat die een beetje is gaan zakken. Maar het is een hele mooie taart geworden, leuke kleuren keuze, en mooie hoge kapsels :thumb:  daar hou ik wel van. Gelukkig heeft de taart zich verder goed gehouden.
Ik gebruik zelf maiskolf prikkers die zijn van hout, en daar gaat het ook prima mee.

Waar koop je die maiskolf prikkers? En moet je die zagen of kun je die knippen?

Heb je trouwens gezien welke taart ik een beetje van je nageaapt heb? :D

Groetjes Maris

18

Oh wat jammer dat je niet trots bent op je eigen werk. Ik vind hem er wel heel mooi uit zien! Gelukkig was de ontvanger er blij mee.

19

meid, wat een schatje... ik ben blij dat je je frustraties niet op deze taart hebt uitgeleefd... stel je voor  :s

liefs marieke

20

Ik vind hem echt super!!

niet zo kritisch zijn :D

21

Het valt gelukkig mee met het schuine, maar ik kan me voorstellen dat je baalt! Hij is overigens wel mooi hoor!!

Ik doe in de onderste taart toch wel gauw 10 prikkers en afhankelijk van hoe hoog de stapel wordt, meer of minder. Onder de bovenste taart doe ik eigenlijk altijd 5 en daaronder rond de 8.
Met fondant alleen bekleden, vind ik een drama en doe ik dus ook zelden! Ik gebruik eigenlijk altijd marsefond en dat bevalt mij prima.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

22

Ik vind hem toch echt super geworden! Je bent zelf altijd veel kritischer dan een ander hè. En zo hoog stapelen is al een kunst op zich...
Mijn taarten dijen ook snel uit, heb eens gelezen dat ik ze dan te dik vul, maar dun vullen vind ik weer geen optie want de vulling is het lekkerst... Zou het met marsepein minder zijn..?

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

23

Ik maak wel een dijkje en normaal heb ik nooit dat ze uitdijen dus ik denk dat het komt omdat er nog een taart opstaat...

En ik gebruik ook eigenlijk altijd marsepein.

Groetjes Maris

24

ik vind hem prechtig geworden, kun je absoluut trots op zijn . Ik doe het je niet na,  zelfs een beetje scheef niet  :D

25

Mooie taart!!!

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl