1

Onderwerp: Doorsnede Decorating Tip (Wilton)

Hallo!

Ik moet een nieuwe spuitzak kopen, had een goedkope van de Blokker maar die kon de werkdruk niet aan.

Nu zit ik bij de webshop te neuzen, heb een Wilton spuitzak + standaard adaptor.
En nu moeten er natuurlijk decorating Tips bij, weet iemand of het nummer van de ROUND tip overeenkomst met de doorsnede van het spuitmondje?

Ik zoek in iedergeval een spuitmond voor het maken van botercreme dijkjes; dus met een doorsnede tussen de 0,5 en 1 cm.

Kan iemand helpen?

Alvast enorm bedankt,
Marjolein

Re: Doorsnede Decorating Tip (Wilton)

je bedoelt of het nr van de tip overeen komt met de doorsnede? Heb net even gemeten, maar bijv de tip 3 round is 2 mm doorsneden, dus dat komt niet over een.

De standaard adapter is voor de kleine tips, dus waar geen letter bij staan, zoals 1M of 2D, die horen bij de grote adapter.

Als je een tip voor een dijkje wilt gebruiken, zou ik denk ik deze nemen. Deze wordt ook gebruikt voor die ronde toeven op cc's.
Maar... dit is een grote tip en past niet op de standaard adapter.

Maar goed, ik gebruik alleen een adapter als ik moet afwisselen van tip. Als dat niet zo is, bijvoorbeeld als je alleen een dijkje spuit en verder niets, dan kun je ook gewoon de tip in de spuitzak doen zonder adapter

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Re: Doorsnede Decorating Tip (Wilton)

Tirza

Bedankt voor je antwoord!
Het was me allemaal nog niet helemaal duidelijk, maar ik krijg nu een beetje een idee.

Helaas is de tip waar je naar linkt op dit moment uitverkocht  :Y , en moet ik dringend een nieuwe hebben.

Dus ik ga vandaag in Groningen maar eventjes op zoek, kan ik het zien voor ik het koop.

Maar nogmaals bedankt voor de uitleg; ook over de adapter!

Groet
Marjolein