1

Onderwerp: Poedersuiker op bekleding marsepein

He allemaal!

Ik ben nu bezig met het bekleden van een taart.
Ik doe dit nu voor het eerst met marsepein en en zit een behoorlijke laag poedersuiker op de bekleding. Dit oogt erg dof.

HELP!!

Hoe krijg ik de poedersuiker eraf?

Re: Poedersuiker op bekleding marsepein

tsja, ik weet niet wat je er nu aan kunt doen, behalve licht vochtig maken met water, waar je taart trouwens niet mooier van wordt.

Volgende keer niet meer aan 2 kanten poedersuiker doen. Als je je lap uitrolt, alleen poedersuiker op je werkblad en niet je lap keren als een pannekoek, maar alleen draaien als een pizza, snap je? Zo voorkom je dat het aan beide kanten komt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik maak het wel eens een heel klein beetje nat met water (echt gewoon met een natte vinger erover, niet een hele plens natuurlijk), maar ik weet niet of het zo moet hoor..... Ik begin nog maar net met deze hobby.  :rolleyes:

4

Niet echt antwoord op je vraag, maar ik vind een tafelzeil insmeren met crisco echt de beste uitvinding ooit om marsepein uit te rollen!!
Geen gerotzooi met poedersuiker meer!

5

misschien een heel klein beetje crisco er zachtjes overheen wrijven? Dit maakt het een beetje vettig. Water vlekt een beetje.

eerst met droog bakkwastje de grootste hoeveelheid poedersuiker. Als je de poedersuiker weg wil hebben gewoon met een bakkwastje met water over de taart gaan. Naturljk niet te veel water aan de kwast anders smelt je marsepein. Kijk voor de grap eens op www.vrijetijdtv.nl daar staat een korte cursus taartdecoreren (met marsepein) de dame legt precies uit hoe het werkt.

7

Je kunt ook gewoon de taart even in de koelkast zetten, ook als dat niet hoeft ivm de vulling. Als je hem er dan weer uithaalt, wordt-ie door de condens licht-vochtig, dat droogt weer op, maar ondertussen zijn wel je poedersuikervlekken weg :)

En voor de volgende taart doen wat Tirza zegt: niet te veel poedersuiker en alleen ònder je taart. Vlekken die er niet zijn, hoef je ook niet te verwijderen ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

rutgervanzomeren schreef:

eerst met droog bakkwastje de grootste hoeveelheid poedersuiker. Als je de poedersuiker weg wil hebben gewoon met een bakkwastje met water over de taart gaan. Naturljk niet te veel water aan de kwast anders smelt je marsepein. Kijk voor de grap eens op www.vrijetijdtv.nl daar staat een korte cursus taartdecoreren (met marsepein) de dame legt precies uit hoe het werkt.

Maar over deze manier van werken zijn de meningen nogal verdeeld.

Ik ben het ook met Tirza eens  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Als het kleine hoeveelheden betreft 'veeg' ik dat meteen met mn hand zachtjes weg. Verder idd alleen poedersuiker onder je lap en niet er op. Ik zweer bij uitrollen op poedersuiker, vind dit nl makkelijker/sneller uitrollen dan op crisco.

Life is what you bake it.

10

Suikertaartjes-Suuz schreef:
rutgervanzomeren schreef:

Maar over deze manier van werken zijn de meningen nogal verdeeld.

Ja idd!  :Y
Ik werk nooit met poedersuiker. Voorkomen is beter dan (bijna niet) te genezen.....
Tafelzeil en beetje crisco..ideaal! Totdat ik mijn non-stick board heb iig...... :lol:

11

Grappig hoe iedereen hier anders over denkt.
Ik heb bij Petra geleerd om de hele taart af te strijken met een nat bakkwastje. Dan gaat hij ook een beetje glimmen.
Werkt alleen niet als er echt hele plakkaten poedersuiker op zitten, dan krijg je glazuur.

Even terzijde:
Crisco en dustings zijn geen vriendjes...  :s

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

ik werkte vroeger ook met poedersuiker en ik veegde de poedersuiker van de taart met een brede kwast lichtjes in water gedompeld werkt perfect en je taart gaat mooi glimmen.   maar nu gebruik ik al een hele tijd crisco en dat werkt vel beter

14

ook ik heb vandaag mijn eerste taart gebakken en draaide de taart steeds om met gevolg beide kanten met poedersuiker! maar via dit topic heb ik geleerd draaien als een pizza! bedankt