1

Onderwerp: cc's afsmeren?

Smeren jullie ook je cc's af? Ik heb mijn eerste cc's gebakken, een plank erop zodat ze mooi plat zijn en daarna afsmeren met botercreme en bekleden met marsepein. Doen jullie het ook zo? :o

2

Re: cc's afsmeren?

:Y :) Soms vul ik ze, maar zoals jij het doet doe ik het ook vaak.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

je kunt ze ook besmeren met bijvoorbeeld witte chocolade pasta, lemoncurd, of speculoos. Is ook erg lekker :9

Groetjes
Audrey

4

Dat lijkt me ook heel lekker maar ben bang dat dan de marsepein smelt. Wat is jou ervaring? :/

5

Nee hoor: wat Audrey zegt kan allemaal probleemloos! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

een plank erop? hoe werkt dat? bak je die mee? :think:

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

7

Nee, hoor. Ik bak de cc's in de oven en als ik ze eruit haal en ze nog warm zijn leg ik er een broodplank op zodat ze mooi plat worden. Dan kun je ze strak bekleden met bijvoorbeeld marsepein. :)

8

Nee, hoor. Ik bak de cc's in de oven en als ik ze eruit haal en ze nog warm zijn leg ik er een broodplank op zodat ze mooi plat worden. Dan kun je ze strak bekleden met bijvoorbeeld marsepein. :)

9

Plakt de plank dan niet vast?

Groetjes Gerien

10

Voor de zekerheid kan je er bakpapier tussen leggen.  ;)

11

ok, dank je!

Groetjes Gerien

12

En nu zijn mijn cc's zelfs hol van boven!
Ik heb er jam in meegebakken. Toen ze uit de oven gehaald en er even een plank op gelegd. Toen ik de plank eraf haalde zag ik dat er nu in het midden een deukje zit.
En deze wilde ik nu juist met marsepein decoreren.  :/
Dat wordt wel een dikke laag bc erop.

Wie heeft tips?

Groetjes Gerien

13

De cc's kwamen een stukje boven het cupje uit. Met een scherp mes heb ik ze voorzichtig afgesneden. Toen was het deukje ook bijna weg. Nu hoefde er toch niet zo heel veel bc op.

Groetjes Gerien