1

Onderwerp: Tips gevraagd ovens Ikea

Ik heb een enorm klein budget, maar ik zou zo dolgraag een echte oven willen hebben! Ik bak nu in een combi-magnetron, maar ben er niet echt tevreden over, ook omdat hij maar 35cm breed is van binnen, dus ben erg beperkt in wat ik bak. Een oven is binnen in bijna 60cm breed en dan zou ik dus ook meer tegelijk kunnen bakken. Ik heb al op MP gekeken, maar de meeste mensen willen daar toch nog de hoofdprijs voor een 5jr oude oven (bv).

Nu kan ik hier in het dorp een nieuwe oven kopen waarvan de gasplaat mist, dus er zitten 4 loze knoppen op. Ik weet verder niet de specificaties ervan, maar hij kost 125 euro.

Maar nu zag ik op Ikea ook een oven voor 125 euro.
Wie kent deze oven en heeft er ervaring mee??? Lagan OV3

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90152206

Graag tips!!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: Tips gevraagd ovens Ikea

hej Dot

Met deze oven van Ikea heb ik geen ervaring maar onze oven komt ook uit de Ikea (merk Wirlhpool by ikea) denk ik dat dat was. Die oven is zeer goed, we hebben hem wel niet in de ikea gekocht maar in een overstock-winkel.

[move]----> bakken&vullen

topics over electrisch toebehoren om te bakken , mogen in bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

oke sorry, Tirza...

Groetjes, Dorothea.

5

Ik heb ook een ikea oven.. Deze volgens mij: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70142751

Prima ding, nooit wat aangehad en zou die kapot gaan denk ik dat er zo weer een nieuwe ikea oven komt!

6

Hoi,

ik heb hem sinds kort, nou......geweldig!!! ik bakte ook in een kleine combi en dat ging goed, maar al mn taartenspul is naar de berging verhuist en daar paste ook wel een nieuwe oven in  :) .
Omdat ik ook op budget moest letten de oven van 125 euro genomen, geen poespas, maar heerlijk ruim en prachtig gelijkmatige kapsels, zonder bult, gewoon perfect.

Dus ik zou eerlijk gezegd geen 2ehands kopen, alleen al vanwege de viezigheid van een ander als je voor dat geld een nieuwe hebt.

succes!

groetjes Mireille

7

wij hebben ook een ikea oven , en die doet t prima !

8

Ik heb ook een oven van Ikea (wel een andere dan jij in het vizier hebt) deze nl. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30156212 .
Ik ben heel erg tevreden over deze oven.
Als ik jou was zou ik dus die oven van € 125.-- kopen dan heb je in elk geval een nieuwe met garantie.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

9

Ik heb ook een ovenvan Ikea zelfde als Leolis.Maar ik kan je die van 125 zeker aanbevelen.Het is een oven zonder poespas je moet rekenen dat je al die snufjes die er extra op zitten  ook moet betalen.

groetjes van Ann

10

Ik heb deze oven van de Ikea.http://www.ikea.com/PIAimages/79633_PE190507_S3.jpg maarja, die is een heel stuk duurder.

Groetjes San

11

Allemaal hartelijk dank voor de info!
Ja, ik weet, dat je die extras dan weer duurder moet betalen; een automatische uitschakeling na baktijd zit pas op de oven van 300euro...
Maar goed, het geld wat ik nu weer apart had liggen van taarten, schoonmaken en MPverkopen, moet alweer op de rekening, weer kom ik niet uit en moet ik er rekeningen van betalen; hopelijk krijgen we wat terug van de belasting en kan ik dan een oven kopen....

Groetjes, Dorothea.

12

Ik kreeg juist een tip om de oven van 125 euro bij ikea te kopen. Hij moet ideaal zijn. :Y

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

Ik heb gisteren mijn hubbie dit topic laten lezen en ik mag er ook eentje van de IKEA, ben zo blij.
Dank je wel, Dot  ;) (Ik hoop dat jij er ook snel een kan kopen!)
We hebben nu een heteluchtoven, maar die is eigenlijk veelste klein om lekker door te kunnen bakken. En aangezien mijn taartjes en cc`s erg goed lukken de laatste tijd, is het voor mijn hubbie natuurlijk ook eigen belang  ;)

14

Steef schreef:

Ik heb gisteren mijn hubbie dit topic laten lezen en ik mag er ook eentje van de IKEA, ben zo blij.
Dank je wel, Dot  ;) (Ik hoop dat jij er ook snel een kan kopen!)
We hebben nu een heteluchtoven, maar die is eigenlijk veelste klein om lekker door te kunnen bakken. En aangezien mijn taartjes en cc`s erg goed lukken de laatste tijd, is het voor mijn hubbie natuurlijk ook eigen belang  ;)

Waar zo'n topic al niet goed voor is. :Y

groetjes van Ann

15

Steef; heel veel plezier met je oven!!

Groetjes, Dorothea.

ik heb ook de oven die leolis heeft en die werkt prima. neem aan dat die jij wil ook goed is.

Groetjes Miranda

hallo, een beetje een late reactie,
maar ik had die oven ook al bij Ikea gezien, heb hem niet gepakt omdat ik ook al twijfelde...
maar nu ik dit alles lees!!! :D
ga ik vanavond toch even mn mannetje lief aankijken ;)
toen we bijna 3jr terug dit huis kochten zat hier geen oven in, heb toen voor zolang een klein oventje gekocht,tefal principal, dat gebruik ik nu nog steeds en ik moet zeggen, werkt perfect!!!
maar ik wil zo graag een inbouwoven, dan hoeft ik dat andere ding niet steeds uit de kelder te halen,
daarbij is het ook wel echt een mooie prijs!

bedankt!!!
en hopelijk heb je snel genoeg geld bij elkaar voor een oven,

18

Ik heb gister ook even bij de ikea gekeken naar deze oven, maar nou viel me op dat er zo'n kaart naast hing welke ovens waar goed voor zijn en bij die van 125 euro stond de "gebaksfunctie" niet aan gevinkt. Nou weet ik niet wat ik me bij de "gebaksfunctie" moet voorstellen (had het idee dat ze daar hete-lucht mee bedoelen?!) dus ik vroeg me af wat voor ervaringen de andere dames inmiddels met deze oven hebben?

Forget love, I'd rather fall in chocolate.