1

Onderwerp: Waar is custardpoeder te koop?

Ik wil morgen een appeltaart bakken voor de verjaardag van mijn schoonvader. Via ingezonden recepten vond ik een appeltaartrecept waar wat custardpoeder wordt toegevoegd. Vandaag was ik in de supermarkt en daar kon ik geen custardpoeder vinden. Heeft het misschien ook een andere naam? Of is het niet in alle supermarkten te koop?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :) Als ik het niet kan krijgen, kan ik de custard dan ook vervangen voor iets anders?

Groetjes!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Waar is custardpoeder te koop?

bij Toko's (indonesische/chinese) supermarkten hebben ze dat. maar het is gewoon pudding, en dat kun je gewoon bij AH etc. kopen. Ik denk trouwens dat het hier ook custardpoeder heet. Ze hebben het ook bij de Boerenbond

3

Ze moeten het bij alle supermarkten wel hebben. Het heet gewoon 'custard'. Ligt bij de bakafdeling.

4

Het staat in de supermarkt bij de puddingopoeders of bij de bakproducten. Je kan het vervangen door maizena met wat vanille. Custard is nl maizena met vanille aroma en gele kleurstof. Ik heb laatst zelf custard gebruikt in een recept waar maizena in moest. Ging ook prima.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

staat idd bij de instant puddingen en bakartikelen

6

Ja, de custard ligt bij de pudding en zo. Bij de AH hebben ze die van Dr. Oetker. Mmmmm, lekker. ouderwetse custardvla. Maak ik regelmatig  :9

7

Bij hoogvliet staat het bij de maizena

8

Ik heb het gevonden hoor! Vandaag. Het pak is veel groter dan verwacht. Ik verwachtte een pakje zoals Saroma o.i.d. maar het is veel groter haha!
Bedankt voor alle tips/hulp

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen