1

Onderwerp: vraagje: schoentjes van pastilage

ik maak nu schoentjes van fondant maar ik vroeg me af of het nog lekker is als ik die van pastilage maak en dan vul met bijvoorbeeld chocomouse of slagroom en vruchten?!

En zo niet, wat zou ik kunnen gebruiken ipv pastilage zodat het wel maar een dun laagje is (niet zon dikke hap suiker ;)) maar die wel stevig is...

Alvast bedankt!

Re: vraagje: schoentjes van pastilage

ik snap echt niet wat je bedoeld. Ik dacht he leuk schoenen, daar ga ik op reageren, maar als jij zegt pastillage en vullen met.... dan vraag ik me af of je met pastillage wil bekleden ofzo??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Bedoel je nou dat je zo'n schoentje als de avatar van tipsytaartje wil gaan vullen :/ ?

4

sorry ik heb het over deze schoentjes :)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86717

5

Volgens mij word pastilage toch keihard?
Wil je schoen dan leeg lepelen?
En als je ze van fondant maakt zullen ze smelten als je ze zomaar vult.
Past er niet een beklede cupcake in de schoenopening, die zou je als afgezakte sok kunnen bekleden  :D

6

En daar wil je dan een vulling in doen? Ik zie dergelijke schoentjes toch vooral als decoratiemateriaal en niet als 'hapje' op zich...
Je kunt het schoentje ip natuurlijk eten, maar echt lekker is anders, 't is hard , het heeft weinig smaak, door de tylose wordt het 'mondgevoel' een beetje lijmerig... mi niet echt een succes, ook niet als je er een lekkere vulling in stopt (of je zou het met een lepeltje eruit moeten snoepen en het schoentje dan toch weer niet opeten)
Buiten dat wordt het schoentje waarschijnlijk heel erg snel zacht als je het vult, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je het kort van tevoren doet.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

hmmm tja het probleem is dat me gevraagd is schoentjes te maken voor converse.. t zou toch wel cool zijn als ik ze dan ook eetbaar kan maken!! :(

8

Noompie schreef:

hmmm tja het probleem is dat me gevraagd is schoentjes te maken voor converse.. t zou toch wel cool zijn als ik ze dan ook eetbaar kan maken!! :(

je zou ze toch op een taart kunnen zetten , die is eetbaar

9

klopt, en zo doe ik het normaal.. maar dat was nou net niet de bedoeling ;)

10

Dan moet je een grotere variant maken van cake en die bekleden denk ik.
Zo heb ik ook wel eens een nike schoen voorbij zien komen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ottolien schreef:

Dan moet je een grotere variant maken van cake en die bekleden denk ik.
Zo heb ik ook wel eens een nike schoen voorbij zien komen.

o.a. van mij. die staat hier nog op t forum, was heel leuk om te maken hoor!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

hmm ik zoek nog even verder...