1

Onderwerp: rolfondant of marsepijn

Het is al weer enkele jaren geleden dat ik een taart heb gedecoreerd. Maar ik wil het toch weer oppakken en mijn zoontjes verjaardag als aanleiding nemen. Nu heb ik vroeger een paar taarten gemaakt en eigenlijk altijd marsepijn gebruikt. En er staat overal wel dat het je eigen keus is. Maar ik heb nog nooit met rolfondant gewerkt en weet ook eigenlijk niet precies wat het is. Kan iemand mij adviseren zodat ik een keuze kan maken?

Ik ga een taart maken van Prins. Dit is de hond uit de theater voorstelling Prins en Ploes

Mvg Kirsten

2

Re: rolfondant of marsepijn

Hoi Kirsten,

Rolfondant werkt ongeveer hetzelfde als marsepein. Het droogt wat sneller. En het smaakt niet naar amandel. Fondant is ook witter dan marsepein.
Zelf werk ik het liefste met marsepein, maar als ik het wit wil hebben of figuurtjes wil maken die hard moeten worden dan gebruik ik fondant.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: rolfondant of marsepijn

Hoi Kirsten,

Je kunt -om een idee te krijgen van wat rolfondant is- ook eens naar het recept kijken hier op de site.

Marsepein blijft altijd een beetje zacht en werkt daarom iets makkelijker, omdat je het gewoon kunt laten liggen als je bezig bent. Rolfondant "droogt uit" en wordt dan hard. Tijdens het werken moet je dus steeds alles afdekken. Als het eenmaal op de taart ligt, wordt het door de ondergrond (cr

4

Re: rolfondant of marsepijn

Dank jullie wel voor deze duidelijke antwoorden.

Groetjes Kirsten