1

Onderwerp: wat kan het beste doen???

Hallo,

Ik heb een 1e opdracht gekregen en bedenktijd wat ik ermee wil of kan.
Het is voor een babyshower van me nicht half april.
er zijn mogelijk 20 mensen uitgenodigd te komen.
Heb de ronde bakvormen 24 en 22 cm.
Zijn dit goede maten bakblikken om eventueel  stapeltaart te maken??

En doe ik dan een karton tussen beide taarten of andere optie ivm inelkaar zakken & gewicht.
Hoe wordt zo een stapeltaart dan aan gesneden zonder de andere laag te beschadigen..
Misschien allemaal domme vragen maar ben aan denken of 2 losse taarten wil gaan maken of een uitdaging tot een stapeltaart aan ga..

Nanda

2

Re: wat kan het beste doen???

Van de bakblikken 24 en 22 zou ik geen stapeltaart maken, te weinig verschil tussen de lagen. Ik zou eerder gaan voor 20 en 25 (of in jouw geval 19 en 24, dus die 22 versnijden). Tussen de bovenste en onderste taart inderdaad een taartkarton doen en de onderste taart natuurlijk stutten.  Je begint met aansijden gewoon bij de bovenste taart en is die op, dan pas ga je naar de 2e.
Hoop dat ik hiermee je vragen een beetje heb beantwoord. Hartstikke leuk dat je deze opdracht hebt trouwens!

(heb je wel even gerapporteerd, want je staat verkeerd :))

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Hoi Nanda

Ik heb dit weekend ook voor het eerst een stapeltaart gemaakt en het valt best mee hoor!

Ik heb zelf 20 en 25 gebruikt omdat 2 cm verschil best weinig is denk ik
Je moet met een paar dingen rekening houden als je gaat stapelen
- een taartkarton onder de bovenste laag
- de onderste laag heb ik verstevigd met lolliestokje
- de taart moet op een stevige ondergrond staan bv een groot bord of een dik taartkarton

Het snijden doet iedereen weer anders de een die haalt de bovenste laag er gewoon vanaf en snijd de 2 delen dan echt apart de andere snijd ze gewoon op elkaar gestapeld er staat hier ergens een schema hoe je het beste kan snijden

Succes Groetjes Corine

4

idd deze vragen o horen bij taartdecoratie algemeen thuis. De parades zijn om te showen ;)
ik verhuis je even daar naar toe.