1

Onderwerp: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

Ik lees hier regelmatig over botercremes met een lekker smaakje (caramel, kaneel, aardbeien etc., etc. :9). Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat moet maken. Chocolade-creme lukt me nog wel (met cacao-poeder) maar verder zou ik niet weten wat ik moet toevoegen. Ik heb wel verschillende essences gekocht maar ik durf ze eigenlijk niet te gebruiken :O, ik heb geen flauw benul van juiste verhoudingen...
Tips zijn dus welkom! Wel graag heel duidelijke tips :D (met complete beschrijving van wat en hoeveel toe te voegen, liefst met erbij vermeldt waar ik het kopen kan ;)).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

siroop/ranja(elke supermarkt :D).aroma(die kleine flesjes van dr oetker,bij AH enzo)),likeur
(slijterij :D ) saroma poeder(AH,jumbo,......)Het sap van de vruchtjes die je er eventueel tussen doet!!!
Ik gebruik het dan wel alleen om te vullen afsmeren doe ik vaak(meestal) met gewonen botercreme ivm met het vocht!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

Gewoon een paar druppeltjes in gooien (aroma) en proeven wanneer je het het lekkerste vindt. Sorry, ik doe het altijd op gevoel.
Ik ben ook fan van botercreme met chocolade hazelnootpasta mmmmmmmmmm. Gewoon 2 of drie eetlepels door de botercreme.
Chocopasta koop je bij ah, c1000, konmar, super de boer, jumbo, plusmarkt ehhhhhh ben ik er nog 1 vergeten :lol:

4

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

Hier ook een grote fan van de botercreme met Nutella (of andere hazelnootchocopasta), vindt trouwens mijn hele familie verrukkelijk!!
Verder qua aroma gebruik ik eigenlijk alleen de citroenaroma, vind dat de smaak van de webshopmix van zichzelf al heel lekker is. Ook op gevoel erbij trouwens ;)
Voor mokka, kun je een zakje oplosespresso (2gram) bij het water en de mix/suiker doen, daarna gewoon mixen, wordt ook lekker voor de koffie-liefhebbers, nog wat gehakte choco/mokkaboontjes erover en yummie :-)
Nog een andere is het water vervangen door cava (spaanse "champagne"), krijg je een champagne-creme, ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar hoorde het van iemand die het wel al gebruikt had, viel ook heel goed.

Veel plezier met al je nieuwe vullingen ;) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

Bedankt! Dat klinkt allemaal erg lekker en ik "moet" deze week 5 taarten bakken dus ik kan gaan experimenteren :lol:!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

hm lijkt me lekker al deze vulllingen.

moet binnenkort een taart maken voor een kinderfeestje, vertel eens uit ervaring welke vullingen kids lekker vinden??

7

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

ouafae schreef:

hm lijkt me lekker al deze vulllingen.

moet binnenkort een taart maken voor een kinderfeestje, vertel eens uit ervaring welke vullingen kids lekker vinden??

Bij "mijn" kids (nee zijn dus niet van mij, maar van de familie of onze vrienden ;) ) is de creme au beurre (mix webshop) en daar dan aan het eind Nutella door, absoluut favoriet. Kinderen vinden dan de aardbeienjam het lekkerst erbij, mochten er veel volwassenen van eten kun je ook kersenjam kiezen (die is minder zoet). Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

hoeveel nutella??

9 Laatst bewerkt door marlies (05-06-2007 18:28)

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

ouafae schreef:

hoeveel nutella??

Tot ie lekker is... Meestal een eetlepel of twee, drie ligt eraan hoeveel botercreme je gebruikt.

Wat ook lekker is om erdoor te doen is een (1/2) anijsblokje verkruimelen en erdoor te doen. Beetje kaneel poeder, of wat aardbeien of caramel saus.... Ik doe het ook op de smaak. Beetje voor beetje toevoegen!!

Succes!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

10

Re: Wat gebruik je om botercreme een smaakje te geven?

bedankt dames!