1

Onderwerp: Eerste taart

Hoi allemaal,
Ik ben hier nieuw en ik dacht laat ik maar meteen iets posten.
Van 't weekend ga ik mijn eerste taart van biscuitdeeg maken voor de verjaardag van mijn zus.
Nu had ik een paar vraagjes.. en ik dacht misschien kunnen jullie mij wel helpen?

- Hoeveel marsepein heb ik nodig voor een taart in een ronde bakvorm van 22/24 cm?  (alleen de bekleding dus)
- Waar halen jullie marsepein (zou dit ook kunnen bij sligro, makro .. of alleen bij de bakker & deze webshop)?
- Kan je de taart meteen bekleden of is het verstandig om er botercreme of iets anders tussen te doen?
- Heeft iemand misschien nog tips?
- zijn er dingen waar ik op moet letten tijdens 't bakken?

Groetjes! bakfiets

Re: Eerste taart

mijn tip:

- Kijk in de tabellen in de linkerkolom
- Kijk in de FAQ in de linkerkolom

en die marsepein hebben ze volgens mij niet bij de makro en sligro. Het is namelijk echt een banketbakkersproduct, bij andere gespecialeerde groothandel hebben ze het wel.
Bij taartwinkels kun je ook marsepein kopen, maar ik weet niet waar je woont, anders konden we je nog wat tips geven over wat er in je buurt zit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

bedankt voor de reactie :D ik heb de tabellen al een beetje geraadpleegd & die zijn inderdaad wel behulpzaam.

Vandaag heb ik een 1kg marsepein (1:2) kunnen kopen bij de Sligro voor 7,95euro. Dus dat viel ook nog wel mee :D

Ik zit nu nog even te bedenken wat voor vulling ik wil.

bye bye

1:2 marsepein wordt meestal gebruikt om te boetseren, gezien dit vrij stug is. 1:3 of 1:4 en rolkwaliteit is het beste om te gebruiken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

op mn stage gebruiken we ook 1:2 om te rollen, moet t alleen wat langer kneden ;)