1

Onderwerp: loslaten cupjes + serveren

Deze week voor het eerst mooie cupcakes gemaakt, vrijdagmiddag.
ik heb ze in de koekast bewaard, en zaterdagavond al lieten de papieren cupjes los en gingen wijd staan.. erg jammer. Ik gebruikte de gekleurde cupjes van dr. Oetker. Hoe kan ik dit voorkomen?

En nog een vraagje: hoe serveer je cupcakes 'netjes'? laat je je gast in het cakeje happen, of serveer je met een vorkje?

bedankt voor het meedenken!  Anneke

2

Re: loslaten cupjes + serveren

Het forum is verdeeld in categorieën. Klein & Fijn staat in de categorie Show Off en is dus bedoeld voor het showen, niet voor vragen.

[MOVE]  --> Taartdecoratie algemeen (omdat het 2 verschillende vragen zijn)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bij mij laten de papiertjes van Dr. Oetker ook los. De witte van de HEMA niet. Hier is ook al een heel topic over geweest. De cc's hoeven in principe niet in de koelkast bewaard te worden. Waarmee heb je de cc's bekleed en/of gevuld?
Je kunt er een vorkje bij geven. Dan bepalen ze zelf wel of ze die gebruiken of niet. Ligt er ook aan hoe de cc's versierd zijn.

4

De cc had ik gevuld met jam en bespoten met botercreme, ingredienten die ik overhad van het versieren van een taart.
Bedankt voor je tip over de Hema cups. Ik ben net begonnen met cc en kan het vorige topic niet vinden.

5

Ik gebruik altijd die van de Blokker. Laten erg moeilijk los moet af en toe echt peuteren  :lol: