1

Onderwerp: koekjes gebakken helemaal mislukt

Hallo

nou ik ben vanmiddag bezig geweest met koekjes bakken
maar het is helemaal niks geworden
heel erg zag en niet lekker
en ik had ook geen goede spuit om die icing er op te spuiten dus ze zijn beland in de vuilnis bak

ik geloof dat ik eerst maar eens een keer een workshop moet gaan volgen

alleen nu heb ik al het hele internet af zitten speuren maar ik kan nergens wat een beetje bij mij in de buurt is een workshop vinden

ik woon in de omgeving van tiel en nou zit hier in geldermalsen wel wat maar dat is natuurlijk helemaal vol

hebben jullie misschien tips

groetjes frida

2

Re: koekjes gebakken helemaal mislukt

Ik heb een tip. Het boek van de koekjesfee. Ik ben daar een maandje geleden mee begonnen en ben erg tevreden over de koekjes die ik met het recept van haar maak.

En met icing moet je er gewoon voor zorgen dat het dik genoeg is (niet te dik natuurlijk) en ik heb zelf eerst even wat geoefend op gewoon papier om het even in de vingers te krijgen zeg maar. Maar ik vind zelf hetboek van de koekjesfee echt super.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

3

Hallo frida,

Troost je ik had vorige week ook koekjes gemaakt voor de eerste keer, ik heb ze met het recept van de koekjesfee gemaakt, maar er stond bij ongeveer 13 minuten in de oven, maar ik had ze toch wel 20 minuten in de over gelaten, omdat ze niet bruin werden, toen even laten afkoelen en ze smaakten heerlijk, maar nu ik doe de icing erop smeren met een spateltje en dat ging na even wat priegelen vrij aardig maar zeker niet perfect. Lekker laten opdrogen en ik denk ga eens proeven, het was lekker, maar mijn koekjes waren zo zacht dat was niet lekker. Maar ja zonde weg te gooien en dus maar zachte koekjes opgegeten. Maar ik had nog koekjes over en ik denk daar maar geen icing erop. Toen een berichtje gepost dat ik ze aan de lucht eerst zeker 1 nacht had moeten laten drogen dus ik alles in een koektrommel gedaan de volgende dag waren die ook zacht, maar goed jammer maar helaas niet goed gelukt maar de smaak was echter super lekker dat recept.

Dus niet getreurt bij mij was het ook niet goed gelukt de volgende keer misschien wat meer tijd er voor plannen.

groetjes mariska

4

hallo

bedankt voor jullie lieve reacties ik moet inderdaad toch nog een hoop leren

maar je bedoel dus dat je eerst de koekjes moeten laten uitharden of het koekje met de icing erop

maar dat boekje heb ik inderdaad al meerdere malen voor bij zien komen dan ga ik dat inderdaad maar eens bestellen

Groetjes

5

Wat voor recept heb je eigenlijk gebruikt? Ik bak regelmatig koekjes (zandkoekjes en suikerkoekjes) en mijn koekjes zijn als ze afgekoeld zijn altijd gewoon stevig.

Wat betreft het decoreren zou je eens moeten kijken op Youtube.
Dit filmpje vond ik erg duidelijk:

http://www.youtube.com/watch?v=PFTAxNxD … mp;index=0

6 Laatst bewerkt door marieke84 (27-02-2010 22:20)

Om nog even terug te komen op de reactie van Mariska en de vraag van frida daarop. Als ik ze bak van de koekjesfee dan laat ik ze niet bruin worden, maar ze moeten in mijn oven idd ook wat langer dan de 13 minuten die er wordt aan gegeven. Je ziet ook op de foto's van Karen zelf dat ze niet bruin zijn.

En idd eerst koekjes bakken half dagje laten afkoelen, ik doe ze altijd zelf in een taartdoos laten af koelen. Dan kan je de eerste basis laag icing erop doen. Die ook weer uit laten harden. Ik doe dat zelf een half dagje. En dan af decoreren. En mijn koekjes blijven daar goed krokant onder. En ik vind ze zelf best lekker. Maar ik vind het decoreren nog leuker (ondanks dat het veeeel tijd in beslag neemt.

Hoop dat je er weer wat aan hebt.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

7

goede morgen

op het antwoord van djehr terug te komen heel eerlijk gezegd heb ik een pak uit de supermarkt gebruik van k.....

waren inderdaad net deegballen hahahahaha

maar ik ga het van de week zeker nog een keer proberen
en ik ga even zoeken of er ergens misschien een workshop bij mij in de buurt wordt gegeven ik zeg altijd je wordt er niet dommer van en het is altijd leuk om wat te leren

en bedankt voor het filmpje was inderdaad erg duidelijk al kan ik niet zo goed engels :nooo

groetjes frida

8 Laatst bewerkt door djehr (02-03-2010 13:17)

Als je wilt heb ik nog wel wat recepten voor je. De makkelijkste zijn zandkoekjes en heb ook suikerkoekjes (die zijn wat minder zoet en minder vet dan zandkoekjes) en als laatste nog een koekje wat wat brosser is. Alledrie de koekjes blijven goed in vorm (wel zo leuk als je gaat decoreren).

Je vindt de recepten hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125789684

En voor de icing is het belangrijk dat de icing voor de randjes wat dikker is dan voor het vullen. De randjes moeten minimaal een uur drogen en daarna kun je makkelijk vullen.

Ik ben ook nog geen workshops tegengekomen voor koekjes versieren, maar je zou eens bij 'vraag & aanbod workshops kunnen zoeken'.

9

Heb je het recept voor suikerkoekjes voor mij, ze klinken goed. Ik maak nl zelf altijd te zoete koekjes en zoek ze iets minder zoet.

10

he missietje
Ik keek net in de recepten rubriek en djehr heeft daar een 4 tal recepten neer gezet over koekjes bakken.
onderandere ook de suiker koekjes :Y

groetjes pluto

11

Wat betreft die zachtheid van de koekjes he..Als je ze goed laat drogen na het bakken (een dag ofzo), dan in stappen met icing gaat decoreren, dan blijven ze echt lekker knapperig. En...het is zelfs zo dat hoe langer ze liggen, hoe knapperiger het wordt. Ik heb van de week het laatste koekje opgegeten wat ongeveer 6 weken terug gemaakt was. Heerlijk!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014