1

Onderwerp: Lila, wit en goud

Deze stapeltaart mocht ik maken voor een meisje die 16 is geworden.
Helaas ging hij na het vervoeren wat scheef staan.
Dat vond ik wel heel erg jammer.

Hebben jullie een goede tip of iets dergelijks om dat te voorkomen?
In de onderste 2 had ik houden stokjes gedaan in de 2 chocolade stokjes.

http://94.100.118.56/887250001-887300000/887279801-887279900/887279832_6_eBUj.jpeg

Groetjes Gerlinde

2

Re: Lila, wit en goud

moooooi :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Heel mooi.
En ik heb geen idee waarom hij scheef is gaan staan. Ik ben nog nooit zo hoog gegaan  ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

wowwwww,ik vind m geweldig!  :Y
Eh eh...tips heb ik helaas niet voor je want ikke heb nie rijbewijs  :lol:

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

5

Heel mooi gedaan. Dikke pluim voor jou!

Welke is schuin gaan staan? Hoe heb je ze 'gestut'?

Jam Jam gimme some!

6 Laatst bewerkt door conny4u (27-02-2010 17:57)

ik gebruik tgenwoordig alleen nog maar de plastic buisjes van wilton... voelt voor mij gevoel toch wat steviger..kleine stapeltjes wil ik nog wel met choco stokjes doen...
mooie kleuren combi en details... :thumb:  :thumb:  :thumb:

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

jammie schreef:

Heel mooi gedaan. Dikke pluim voor jou!

Welke is schuin gaan staan? Hoe heb je ze 'gestut'?

Het was vooral (vanaf boven) de 3de ronde taart die schuin ging hangen.
De onderste 2 taarten had ik met houten dowels gestut en de 2de taart met chocolade stokjes.

Groetjes Gerlinde

8

erg leuk geworden!!

Liefs, Zanoni

9

Ik heb daar ook nog steeds problemen mee, maar wat wel belangrijk is, is dat je de stokjes op 1 lengte recht afsnijd.
Desondanks is het een hele mooie taart :)

10

Heel mooi gedaan gerlinde  :thumb:

Ik doe wel altijd veel meer stokjes erin, maar weet niet of het daar aan zal liggen. Verder inderdaad goed recht afsnijden, maar verder ook geen tips ervoor. Ik heb mijn 4 hoge taart toen opgebouwd op locatie, omdat ik bang was voor scheef gaan of omkiepen.

Veel liefs Rafaëla

11

Wauw super mooie stapel!!  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

12

mooi :Y

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

Wauw, wat een mooie taart, prachtige kleurencombi!
Kan je ook geen tips geven, heb er zelf ook last van, volgens mij ligt 't niet aan 't stutten, maar meer aan 't zwenken van de taart door het gewicht en vervoer. Wat je misschien nog kan proberen is één lange douwel/stok door de hele taart heen?

'I love it when a cake comes together'

14

Wat had je als tussenkartonnetjes?
Ik ben ervan overtuigd dat het scheef zakken van dowels niet zo zeer komt door het gewicht van de taart(en) erboven, maar door 'zwikken' als de onderlaag niet voldoende stevig is.
Ik heb 2x zo'n rampenplan gehad en allebei de keren had ik een ondergrond die min of zwabberde als je 'm aan 1 kant vasthield (een te slappe kartonnen plaat en een beetje dunnig plastic bord, wat je zo kon 'draaien'. Bij het aansnijden lagen de stokjes ook helemaal diagonaal in de taart toen!
Stel me zo voor dat er iets dergelijks kan gebeuren als je te slappe (de wit-grijze) kartonnetjes gebruikt, misschien in combinatie met iets scheef afgeknipte dowels, ik doe minimaal een goud-zilveren of zo'n pizzapiepschuimplaatje.
Maar op de foto valt het scheefzakken nog erg mee, 't is en blijft een mooie taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

15

Tom Poes schreef:

Stel me zo voor dat er iets dergelijks kan gebeuren als je te slappe (de wit-grijze) kartonnetjes gebruikt, misschien in combinatie met iets scheef afgeknipte dowels, ik doe minimaal een goud-zilveren of zo'n pizzapiepschuimplaatje.
Maar op de foto valt het scheefzakken nog erg mee, 't is en blijft een mooie taart!

Ik heb inderdaad de wit grijze kartonnetjes gebruikt.
Maar dan wel 2 op elkaar geplakt en dat was ook inderdaad alleen onder degene die het liet scheef zakken. Dank je voor de tip  :thumb:

Groetjes Gerlinde

wauw die is erg mooi

Groetjes Miranda

17

Heel gaaf, jammer dat hij scheef is gaan hangen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.