1

Onderwerp: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Ik wil morgen twee taartjes maken en de mix in een keer maken. Dan eerst het eerste bakblik in de oven en na 45 minuten de tweede. Kan ik de mix zo lang laten staan?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Volgens mij kan dat prima, ik weet dat Inge dat ook wel deed/doet  (heeft ze ooit 'es gepost). Maar als hij zo lang moet, hoe groot is-ie dan? Past zoveel ei dan wel in

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Ik heb vorige week een paar van die bolletjes caken gebakken(biscuit) en heb er eerst twee gebakken,maar had nog meer beslag over en heb gewacht tot die klaar waren en de andere daarna gebakken,niks mis mee!!Werd net zo mooi als de anderen,
maar over de smaak kan ik je niks vertellen,ik heb ze nl daarna ingevroren,ik versier ze een andere keer!
Groetjes Darlene

4

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Thx meiden, doe ik het morgen gewoon in twee keer.

@Marianne, het is een vierkante taart en daarnaast nog een klein rondje. Durf ze nl niet tegelijk in de oven te zetten, ze passen ook niet naast elkaar en onder elkaar ben ik bang dat het niet lukt.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Bientje, gewoon doen hoor, vaak gedaan, zonder problemen. :)

6

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Hallo Bien. Ik heb dit ook al vaak gedaan zonder problemen. groetjes Natascha

7

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Bien schreef:

Thx meiden, doe ik het morgen gewoon in twee keer.

@Marianne, het is een vierkante taart en daarnaast nog een klein rondje. Durf ze nl niet tegelijk in de oven te zetten, ze passen ook niet naast elkaar en onder elkaar ben ik bang dat het niet lukt.

Ah op die fiets. Mijn vraag was ook wel ingegeven door

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Afgelopen weekend nog gedaan, enne met de smaak is niets mis hoor ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

het schijnt dat het niet veel uitmaakt waar je hem zet.. waar je wel moet voor opletten is dat je een rooster gebruikt en geen bakplaat (in een heteluchtoven). 

De lucht moet namelijk kunnen circuleren en een plaat houdt de lucht tegen.  (vorige week op SOS piet gezien) :D

10

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

@ Marianne, nou mix ik nog met de hand, maar de laatste keer had ik een dubbele portie in mijn mengkom (dus 10 eieren) en toen was mijn mengkom toch wel een beetje te klein, hahaha, het liep er bijna uit, was blij dat die 10 minuten om waren.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

11

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Marianne schreef:
Bien schreef:

Thx meiden, doe ik het morgen gewoon in twee keer.

@Marianne, het is een vierkante taart en daarnaast nog een klein rondje. Durf ze nl niet tegelijk in de oven te zetten, ze passen ook niet naast elkaar en onder elkaar ben ik bang dat het niet lukt.

Ah op die fiets. Mijn vraag was ook wel ingegeven door

12

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Ik heb 15 eieren gebruikt laatst, en dus een hele kilo biscuit mix. Wat een heerlijk gevoel is dat, om in een gigantische kom je vriend te zien mixen, en je oom eieren te zien breken. hahaha Ze dachten dat ik een weeshuis ging voeden

13

Re: hoe lang kan je biscuitmix laten staan?

Je kan gerust onder elkaar bakken hoor, dus tegelijk. Doe ik altijd.
Ik laat echter nooit biscuitmix staan wachten omdat dan mijn 2e taart steeds mislukt...

Dus een beetje raar tegengesteld...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe lang kan je biscuitmix laten staan?