1

Onderwerp: Houdbaarheid van MMfondant.........

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over bewaren van zelf gekleurd MMfondant.
Begin deze week stukken gekleurd en in boterhamzakjes weggelegd nadat over had van een taartje maken.
Gisterenavond wilde weer taartje maken maar MMfondant erg droog scheurtjes etc...
Wel crisco goed doorheen gedaan.En als nog verwerkt voor op een taartje...
Maar met uitrollen en oppakken scheurde alweer snel..
Dus taartje met schoonheidsfoutjes geworden...

En nog geen lekkere manier gevonden voor lekker dun uitrollen v/h fondant.
als dun uitrol op mijn aanrecht en wil oppakken dan blijft aan aanrecht plakken.
heb wel transparante placcemat maar als daarop uitrol dan schuift placemat steeds weg..Dus ook niet handig.

HELP!!!!!
Wie heeft tips..Geen idee of deze vraag al eens voorbij is gekomen.

2

Re: Houdbaarheid van MMfondant.........

ik kleur zelf ook mmfondant vooraf en nergens problemen mee. vindt het geweldig spul. had eerst gewoon fondant en dat scheurtje bij mij heel erg en wel kei hard ondanks het goed afsluiten.

ik bewaar nu wel mijn mmfondant in een diepvrieszak (zo'n hele dikke) en in een afsluitbare emmer...

ik rol ook uit op een placemat (die snijmatten van de ikea) en dat schuift ook wel iets heen en weer maar tot nu toe lukt het wel. anders toch wat poedersuiker op je aanrecht doen

3

moggu

ja doe met poedersuiker op mijn aanrecht omdat mat schuift..
maar in de poedersuiker direct op aanrecht soms probleem bij dun willen uitrollen niet van mijn aanrecht af krijg..
en helaas nog niet in bezit van pastamachine omdun tekunnen maken..

4

na 1x uitrollen elke keer draaien en omdraaien.... weet het verder ook niet.

ik heb wel een keer gelezen dat je een grote mat (plastic tafelkleed ofzo) kan kopen om uit te rollen

5

Ik rol fondant uit op mijn tafelzeil, dit gaat prima! Maar van de week voor het eerst mmfondant uitgerold en dat bleef ook plakken. Dus dan maar met poedersuiker op zeil, ook dat moet je in de gaten houden want voordat je het weet plakt het weer. Ik vond het wel even een gedoe hoor.
Maar verder vind ik de mmfondant errug lekker :P

Groetjes, Anita

6

Hallo

Ik doe mijn mmf ook altijd in een goed sluitbaar zakje en in een tupperware bakje met deksel en dat gaat goed en over dat uitrollen, tja het blijft gewoon plakkerig en volgens mij kun je dit ook niet al te dun uitrollen, want dan scheurt het snel ik denk omdat het ook is omdat het rekbaar is. De ene keer doe ik het op mijn tafelzeil uitrollen bij groter lappen, en kleine dingetjes doe ik op een snijplankje van kunstof (ziet uit als een placemat) heb ik nu laatst bij de aldi gekocht ik kwam ook tot de conclussie dat dit erg weg schoof en toen bedacht ik me ineens dat ik een vochtig nieuw keukendoekje je weet wel zo´n gele leg ik onder de mat en het schoof niet meer misschien een tip.

groetjes mariska

7

In principe is MMF net zolang houdbaar als de datum die op  de zak marshmallows staat. Ik bewaar het wekenlang, zonder problemen. Inderdaad in een goed afgesloten diepvrieszak, en dan in een afsluitbare plastic bak. Voor gebruik even (10,20 seconden) in de magnetron en goed doorkneden. Ik kneed en rol altijd op een plastic tafelzeil en als het wegglijdt smeer ik wat crisco op het aanrecht, dan blijft het ook goed plakken.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...