1

Onderwerp: fondant vs mmf

Hallo dames,

wederom vandaag een taartje gemaakt voor eigen gebruik en ik maak mijn taartjes tot nu toe alleen maar met zelfgemaakte mmf nu is het feit zo dat ze allemaal zo mopperen over het feit dat het zo zoet is, logisch natuurlijk, maar ik heb nog nooit met fondant gewerkt ik weet niet wat ik me er bij voor moet stellen is het ook zo zoet zal natuurlijk wel zoet zijn maar minder zoet dan mmf en is het ook rekbaar of is het toch wat steviger of wat moet ik me er bij voorstellen. Wil het toch eens proberen. Heeft er iemand ervaring met de fondant uit de winkel in beek.

groetjes pluto

2

Re: fondant vs mmf

Alle verschillende merken fondant hebben verschillende eigenschappen (jaaa weet ik dat helpt niet  :+)
Ik vind gekochte fondant net zo zoet als zelf gemaakt MMF.  Wat ik persoonelijk minder zoet vind is MMF uit de DLT webshop.  En de is ook makkelijk om mee te werken vind ik ;)

3

Ik heb zelf fondant gemaakt en mmfondant, de gewone fondant vonk ik minder zoet, ik kan hem omschrijven als neutrale smaak met zoete achtergrond.
De botercreme vind ik het geheel ook zoet maken hoor.

Heb ook eens fondant besteld maar die vonden ze hier niet lekker, en de geur vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Maar er zijn veel verschillende ben ik achter.

Groetjes, Anita

4

Hallo dames,

bedankt voor jullie reactie. Is zelf fondant maken meer werk, dan mmf maken of misschien nog plakkeriger of wat moet ik me erbij voorstellen. Tja inderdaad de botercreme is ook zoet ik doe al minder suiker erin de laatste tijd.
Ik vindt het altijd zo leuk om anderen mijn taartjes te presenteren, maar ik vindt het zo naar als ze het zo zoet vinden, nu moet ik zeggen dat het testpanel wat ik mijn taartjes presenteer ook vrij weinig snoepen en dus alles snel zoet vinden. :x  :nooo

groetjes pluto

5

hallo anita,

De fondant die je zelf gemaakt had was dat het recept van de recepten op deze site. Ik heb namelijk eens gekeken hoe je dat moet maken, maar nu zag ik dat je 2 verschillende recepten hebt
1 met huistuin en keuken ingredienten die je overal kunt krijgen en 1 recept met ingredienten die je niet zomaar overal kunt krijgen. Nu is mijn vraag welk heb jij gemaakt, want die beviel goed toch!!!

groetjes pluto