Onderwerp: marsepein 1:3 of 1:4
Wat is het verschil imet verwerken tussen marsepein met samenstelling 1:3 en 1:4 ?
Welke werkt het fijnste, en smaakt het lekkerste?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein 1:3 of 1:4
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat is het verschil imet verwerken tussen marsepein met samenstelling 1:3 en 1:4 ?
Welke werkt het fijnste, en smaakt het lekkerste?
hier is al heel veel over geschreven, je kan het best even de zoekfunctie gebruiken. Ook omdat de meningen er over verdeeld zijn...
(en op de vraag wat het verschil is staat ook een antwoord bij de webshop zelf)
hier is al heel veel over geschreven, je kan het best even de zoekfunctie gebruiken. Ook omdat de meningen er over verdeeld zijn...
Ik WEEt dat het verschil hem zit in het % marsepein, ik vraag hier naar het verschil in verwerken ervan.. welke het fijnste werkt..
En dat staan NIET bij de informatie op de site hoor...
En ik kan met de zoekfunctie die topics niet vinden
De FunCakes 1:3 is nieuw en ik heb hem uitgeprobeerd; ik moet zeggen: vind hem niet lekkerder, want het smaakt meer naar marsepein en daar hou ik niet zo van , dat is dus erg persoonlijk hè. Als je van marsepein houdt vind je hem waarschijnlijk juist wel lekkerder. Maar hij werkt erg prettig. Zacht en iets droger (ook bij kneden en kleuren) dan de 1:4.
Bij ons op cursus word altijd 1:3 marsepein gebruikt. Docent zegt dat dit beste samenstelling is om te molleren
Bij ons op cursus word altijd 1:3 marsepein gebruikt. Docent zegt dat dit beste samenstelling is om te molleren
dat kan de docent wel zeggen, maar zoals hierboven ook al ergens staat, smaken/ervaring/meningen verschillen.
voor modelleren ook wel 1:2 of 1:1,5 gebruikt
meningen verschillen hierover, uitproberen is de beste remedie denk.
Ik heb geen ervaring met de 1:3 van Funcakes, wel met die van Zeelandia en die vind ik fijner dan 1:4 van Funcakes. Dit omdat de 1:4 naar mijn idee veel vettiger is en dat vind ik vervelend. Tevens is de 1:3 'witter' dan 1:4 van Funcakes, wat ik toch fijner vind met kleuren. Weet niet of deze verschillen ook gelden voor 1:3 en 1:4 van Funcakes dus eigenlijk kan ik je niet helpen
Thuis heb ik via de webshop de marsepein van Funcakes. Dat is 1:4.
Ik vind deze fijn om mee te werken en smaakt goed.
Van de week had ik een workshop en zij gebruikte 1:3 marsepein van zeelandia. Ik rook al dat t anders was qua geur.. echte marsepein geuk (ielks daar hou ik dan net niet van)..
Vandaag toch geprobeerd te proeven van de workshop taart de zeelandia 1:3 maar nee niet mijn marsepein
Ik blijf voor mezelf bij de funcakes1:4 (deze vind ik echt niet zo naar marsepein smaken.
Sinds ik Zeelandia 1:3 ontdekt heb voor mij geen 1:4 van Funcakes meer.
De 1:3 werkt prettiger en smaakt ook nog eens veel lekkerder (moet je wel van marsepein houden natuurlijk )
Dagmar schreef:hier is al heel veel over geschreven, je kan het best even de zoekfunctie gebruiken. Ook omdat de meningen er over verdeeld zijn...
Ik WEEt dat het verschil hem zit in het % marsepein, ik vraag hier naar het verschil in verwerken ervan.. welke het fijnste werkt..
En dat staan NIET bij de informatie op de site hoor...En ik kan met de zoekfunctie die topics niet vinden
Nou nou, sorry hoor dat ik je vraag verkeerd begrepen heb
Als je zoekt op ´welke AND marsepein´ kan je bijvoorbeeld al heel veel vinden. Ik kan nu wel een heel verhaal typen over wat ik het prettigst vind, maar zoals ik al zei verschillen de meningen daar over en is het een kwestie van proberen.
Voor als je toch ervaringen wilt lezen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=82429
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=66923
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein 1:3 of 1:4