1

Onderwerp: cupcakes

voor zondag 10 juni ook 100 cupcakes, daar ook wat vragen over.

1. ik kan ze van te voren bakken en invriezen, blijven ze dan zacht als ik ze zaterdag eruit haal voor zondag, hoe lang duurt het voor het ontdooit is en ik het kan versieren?
2. welke recept kan ik beter gebruiken van niggella`s nooit mislukkende cupcakes of gewoon de mix van de webshop?

alle andere tips zijn welkom!!

groetjes solainge

2

Re: cupcakes

Van te voren bakken en invriezen is geen probleem, zeker bij cake blijft het daarna toch lang vers hoor, en als het ook nog van boven afgedekt wordt met icing, marsepein of fondant blijft het helemaal lang goed. De cakekjes zijn denk ik wel in een uurtje ontdooit.   Ik zou niet de bisuitmix gebruiken, die wordt heel droog bij zo´n klein cakeje, gewoon het recept van nigella is prima, ik gebruik zelf voor cakejes altijd het recept van Nigella´s bananencake, staat bij Muffins bij Ingezonden recepten onderaan staat behalve muffins dan ook nog bananencakejes, deze doen het tot nu toe heeel erg goed qua smaak en smaken ook uit de vriezer nog heerlijk. Maarja je moet wel van banaan houden ;-) Qua werk is het vrij makkelijk om te doen overigens.

En veel sukses natuurlijk!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: cupcakes

Ik had chococakejes gebakken met de communie van Koen en die gedecoreerd in een tupperware-doos (of curver) in de vriezer gezet. Zaterdagavond in de koelkast gezet en zondag waren ze heerlijk!! :9
De ander cakejes had ik zondagochtend gedecoreerd maar dat zou je gerust zaterdagavond kunnen doen.
Ik zou ook niet de biscuitmix gebruiken. De van Nigella zijn heerlijk en blijven heerlijk!

4

Re: cupcakes

De dames zullen je ongetwijfeld al hebben overtuigd, maar nog een extra positieve ervaring van mij dan :) Ik heb 1x 40 en 1x 60 cupcakes volgens dat recept gebakken, gedecoreerd, ingevroren in een gebaksdoos en rustig (avond van te voren uit de vriezer gehaald) laten ontdooien. Gaat super!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: cupcakes

recept van Nigella hoor! :Y

Re: cupcakes

Ja ECHT dat recept van Nigella!!!!
Ik heb er laatst ook 100 gemaakt en na het bakken ingevroren.
s'morgens eruit gehaald en s'middags versierd en de volgende dag meegenomen naar school.HEERLIJK!!!!
Groetjes Darlene

7

Re: cupcakes

dank je wel, met jullie tips moet het wel goed komen.

groetjes solainge

8

Re: cupcakes

ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan maar heb dus cupcakes van nigella lawson gemaakt, maar ze waren niet lekker, en zakte in nadat het uit de oven was gekomen.
heb ik soms iets verkeerd gedaan, heb het met roomboter gemaakt alles in de keukenmachine en rustig laten mixen en daarna rustig de melk erbij.

groetjes solainge

9

Re: cupcakes

Heb je er niet teveel melk bij gedaan??

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

10

Re: cupcakes

Ik maak ze altijd gewoon van cakemeel en gebruik dan het recept wat op de zijkant staat, maar ik vind cake vaak lekkerder als het in de vriezer is geweest.

11

Re: cupcakes

Ik gebruik heel simpel Koopmans cakemix. Klaarmaken volgend de verpakking en danin cups bakken ipv in een groor cakeblik. Kan eigenlijk ook niet mislukken!
Ik heb vanmiddag 48 gevulde (met aardbeienjam) gemaakt en ingevroren. Hoewel... er liggen er geen 48 in de vriezer :lol:

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Re: cupcakes

marlies schreef:

Heb je er niet teveel melk bij gedaan??

volgens recept 2 a 3 eetlepels niet meer.

13

Re: cupcakes

ik heb dat ook dat ze in elkaar zakken, maar de smaak is wel goed. Daarom blijf ik het proberen misschien weet iemand hoe dat dat komt?? ideeen zijn van harte welkom!!!


groetjes maja

14

Re: cupcakes

Ja bij mij zakken ze ook in!

Denk ook misschien teveel melk? Volgende keer ga ik het eens zonder melk proberen...
De smaak is namelijk wel erg goed en de structuur verder ook, dus het is het waard om nog verder te experimenteren.
Nemen jullie echt de "kookboeken" hoeveelheid van een eetlepel (was dat niet 15 ml?) of een gewone eetlepel uit de keukenla??

Ik hoor graag verdere ervaringen!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

15

Re: cupcakes

Bakken jullie de cakjes in een papieren vormpje en kan dat dan met vormpje de vriezer in?

Groetjes Miss-J

16

Re: cupcakes

Miss-J,

Je kan idd de cakejes in een papieren vormpje bakken en dan zo de vriezer in (in een doos of diepvrieszak natuurlijk)

17

Re: cupcakes

Ok

Groetjes Miss-J

18

Re: cupcakes

Succes!!!! Je zou er ook al een aantal gedecoreerd in kunnen vriezen. Gaat prima. (kijk maar naar mijn chocolade cupcakejes van de communie van Koen)

19

Re: cupcakes

Thanks ;)

Groetjes Miss-J

20

Re: cupcakes

Bij mij zakken ze nooit in! Koopmans cakmix van 56 cent klaarmaken volgends de verpakking. Smaakt geweldig en lukt altijd erg goed.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

21 Laatst bewerkt door marlies (07-06-2007 11:11)

Re: cupcakes

Ik gebruik altijd Nigella's recept en dat gaat dus echt nooit fout. Ik krijg wel bijna altijd een puntje erop maar die snijdt ik er gewoon af... die verdwijnen altijd in mijn mond hoe kan dat nou???

Ik doe altijd een scheutje zo uit het pak melk erin en het gaat echt altijd goed.

En ook uit de vriezer vandaan smaken ze heerlijk!!!!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

22

Re: cupcakes

als ik morgen cupcakes maak en versier zijn ze dan nog goed voor zondag of kan ik ze toch beter invriezen.

groetjes solainge

23

Re: cupcakes

Het gaat denk ik wel, maar zelf zou ik ze invriezen... (tegenstrijdig h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag