1

Onderwerp: Fondant scheurtjes op een dummy

Als ik een dummy maak van fondant op piepschuim dan heb ik steeds van die gescheurde randen aan de bovenkant.
Rol ik het te dun uit? De rand van het piepschuim is natuurlijk best scherp (maar dan wordt ie wel lekker strak).
Heeft er iemand een goede tip voor me?

Groetjes Ellen

taartOtheek: smaak + creatie = traktatie! :)

2

Re: Fondant scheurtjes op een dummy

Je kunt de randen met een smoother bewerken, maar het is sowieso verstandig om voor een dummie dikker uit te rollen, ik gebruik minimaal anderhalf keer zoveel als voor een gewone taartn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je advies! Voortaan dus een grotere hoeveelheid fondant. Ik ga het gewoon weer proberen; de aanhouder wint.

Groetjes Ellen

4

ik las ergens ook dat je de randjes even moest afschuren, zodat ze minder scherp zijn... misschien is dat net de gouden tip in combi met dikkere fondant???

5

Ik heb ook wel eens iemand over schuren gehoord... maar waarmee precies? Want als het papier niet fijn genoeg is dan denk ik dat je anders schuurkrassen ziet. Heb je het zelf al geprobeerd?

Groetjes Ellen

6

Ik pak altijd t eerste beste schuurpapier wat ik in de stal vind  :o
Wat ik wel mooier vind bij dummie's is om 2 keer te bekleden.

7

Misschien is een hele fijne nagelvijl voor die acrylnagels ook een idee... Die vijlen liggen nog lekker in de hand ook.

:) Ellen

8

geen idee, ik moet 't nog eens proberen. de eerste dummie die ik maakte zag ik te laat dat afschuren een tip was hahaha  :lol: dus ik had hetzelfde probleem als jij  :rolleyes:

9

:lol: Hij is klaar... de scheurtjes heb ik afgewerkt met een blingbling sierrand. De volgende scheuren (maar eerst dikkere fondant natuurlijk ... dan kan 't niet meer scheuren) zal ik eruit vijlen.

Mochten jullie hem willen zien: het is de "spiegeltje spiegeltje aan de wand" topic in de taartenparade. Maar ze staat ook op mijn site natuurlijk  :Y

Groetjes Ellen

10

mooi geworden hoor! volgende keer ga ik schuren ook proberen  :Y