1

Onderwerp: taart naar geboortekaartje

hey iedereen,

Mijn nieuwe buren hebben net een zoontje gekregen.. Ferre is de naam :)
Ik heb gezegd dat ik een taart zou bakken en wou nu als decoratie het geboortekaartje nemen.  (Heb het idee van Wendy, vond haar eendjestaart ZOOOO mooi, dus Wendy als je het niet erg vind...)

Dit is het kaartje:
http://www.drukkerijderidder.nl/knoelie/knoelie_306.gif

Iemand ideeen hoe ik het aanpak?  welke grootte?  kleuren?  ik denk dat enkel het mannetje te sober zal zijn...

2

Re: taart naar geboortekaartje

Je zou de taart met de ondergrondkleur kunnen bekleden en dan het poppetje met icing?

3

Re: taart naar geboortekaartje

Ik zou de kleuren van het kaartje gebruiken en dan onder het poppetje de naam van het kindje in dezelfde stijl als op het kaartje.
Ik denk juist dat je er niet teveel tierelantijntjes aan moet maken.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Re: taart naar geboortekaartje

de kleuren lijken mij wel erg moeilijk om na te maken..

ik heb enkel van kleurgel: ivoor, zwart en royalblue  en dan heb ik nog van die busjes geel,rood en groen die je in grootwarenhuizen kan kopen. 

Hoe kan ik dan best de kleuren mengelen?

5

Re: taart naar geboortekaartje

Ik denk dat je hiervoor rood met blauw moet proberen? En dan eerst testen met 'n klein beetje.

6

Re: taart naar geboortekaartje

ik zou de taart dezelfde oud-rose basiskleur doen en het poppetje spuiten met chocolade..daar is dit plaatje helemaal supergeschikt voor !

7

Re: taart naar geboortekaartje

Kellyke schreef:

de kleuren lijken mij wel erg moeilijk om na te maken..

ik heb enkel van kleurgel: ivoor, zwart en royalblue  en dan heb ik nog van die busjes geel,rood en groen die je in grootwarenhuizen kan kopen. 

Hoe kan ik dan best de kleuren mengelen?

Misschien kun je eerst even de fondant roze maken (met een beetje rood) en er dan wat cacaopeoder door doen als je geen bruin hebt ?
Je zou het eens moeten proberen !
De taart voor mijn omda die 90 werd (zie mijn album) is ook roze met klein beetje bruin gemaakt en die lijkt er wel wat op.

Groetjes Nicole

8 Laatst bewerkt door Kellyke (30-05-2007 15:15)

Re: taart naar geboortekaartje

Ik ga de marsepein uit de webshop gebruiken, die is nu wel niet echt wit (zo'n beetje gelig) dus met klein beetje rood erbij en wat cacaopoeder zou het misschien wel kunnen lukken dan.
Kleurt cacaopoeder wel goed?  heb je veel nodig?  en hoe was de smaak erna dan?

Voor het mannetje te spuiten in chocolade, hoe doe je dit?  is dat gewoon gesmolten chocolade?

9

Re: taart naar geboortekaartje

Ik weet het niet, heb het zelf met bruine kleurstof toen gedaan dus je zou het moeten proberen...

Als je gewoon chocolade smelt en die dan even af laat koelen dan kun je het zo in een cornetje doen en op de taart spuiten.
Handig is als je eerst met een prikkertje de lijntjes op de taart zet zodat je weet waar je spuiten moet.


Er is iemand hier die een Bambi in chocola gespoten heeft (weet even niet meer wie maar het is wel op te zoeken misschien)

Succes !
Nicole

10

Re: taart naar geboortekaartje

Dat spuiten met chocolade lijkt mij toch een stuk moeilijker dan uitsnijden in marsepein.. of ben ik verkeerd?   Het schrikt mij een beetje af dat de chocolade lopend is.. dus maar een kans om het juist te doen.  terwijl ik de marspein nog altijd kan verleggen of opnieuw doen. 

De binnenkant van het kaartje is geel-beige met dan de tekening is die oud-roze kleur van voorkant.  Misschien is dit makkelijker om te maken (met de ivoor-gel).  Weet alleen niet of een "gelige" taart er smakelijk uit gaat zien :)

11 Laatst bewerkt door kristien (31-05-2007 19:32)

Re: taart naar geboortekaartje

als de lijntjes al op de taart zitten, en je maakt de chocolade niet te vloeibaar (of laat hem in het cornetje of plastiek zakje weer een beetje opstijven), dan denk ik dat het goed te doen moet zijn om het te spuiten. Event probeer je eerst naast de taart even met de eerste lijntjes, en dan weer erop. Wat je ook kan doen is het kaartje zelf maken en dat op de taart leggen met een andere achtergrond, bv een witte taart met aan de rand roze-witte muisjes en in het midden erop als schilderijtje het 'kaartje'. Dan kan je ook spuiten tot het goed is en het er dan pas opleggen. Je kan ook spuiten met witte chocolade die je gekleurd hebt. Ofwel neem je marsepein en rolt daar hele dunne sliertjes van (met kleipistool als je dit hebt?) en gebruik je deze.