1

Onderwerp: Kroontje van marsepein maken

Ik wil binnenkort een taartje maken met een kroontje van marsepein erop. Kan iemand me helpen hoe ik dat moet doen?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (30-05-2007 13:59)

Re: Kroontje van marsepein maken

Wat wil je precies doen dan ? (zoals bij Lara)
Moet het 3D of een puzzelplaatje zijn ?

En heb je al een plaatje ? Voor welk doel wordt je taart ? (Bedoel een geboorte-kroontje is weer anders dan een voor een prinsessenfeest of trouwerij of of...)\


Hahaha...wat fijn dat ik op deze manier ongegeneerd nieuwsgierig kan zijn :O ;)

3

Re: Kroontje van marsepein maken

Het moet een echt kroontje zijn, inderdaad zoals die van Lara, die ik dan bovenop een taartje wil zetten.

Voor welk doel.....hahaha, weer een proeftaartje voor op mijn verkleedkisten site, zou dus voor een prinsessenfeest moeten zijn.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Re: Kroontje van marsepein maken

Ik denk dat het beter gaat als je het kroontje van fondant maakt met tylose. Marsepein gaat noga doorhangen.
Ik heb het gewoon volgens het principe van een papieren kroontje gedaan.
Uitgerolde lap, kroontje aftekenen en rechtop zetten met de naden tegen elkaar, met wat ondersteuning binnenkant en laten drogen.

5

Re: Kroontje van marsepein maken

Ohh...dan moet je echt het geheim van Lara even vragen want dat is dan een perfecte kroon (denk ik)